måndag 29 augusti 2016

Måndag!

Idag har det varit riktigt "pyttipannaväder". Sol ena sekunden och regn och åska i nästa. Regnet är så välbehövligt. Kanske det kan komma några höstkantareller till och med. För gräset på våra gärden är det också guld värt, detta regn. Vi har några vallar som vi kommer ta tredjeskörd på men tyvärr även vallar som det inte ens blir en andraskörd. 

 Vårt fina hus "där uppe på kullen".
 Vi har målat om husen i Liljestad i sommar. Visst blev det betydligt finare med VITA knutar och foder än det där svarta som var innan.

 Idag har det blivit lite innejobb också (tack vare regnet). Fick upp lite gardiner i köket nu inför hösten. Har trivts utan gardiner men ville få lite mer hemtrevligt och ombonat nu när det börjar bli mörkt om kvällarna. Gardinerna köpte jag förra hösten....så de har legat och mognat till kan man säga he, he.
Ikväll åkte Annie och jag på tabata på HB (4/40). Det var jätteroligt och jag känner mig helt mör i kroppen, välbehövligt!!!!
Nu ska jag försöka slappna av lite och läsa lite innan det är dags för sömn.
Fredrik kom just in (21.26). Ingemarsson har varit här i dag och kört ut djupströbädden från Nya, på de gärdena vi ska plöja. Vi kommer bryta två vallar (känns aldrig roligt). Och det blir nog att höstså Hemgärdet igen. Det blev ju verkligen fint höstvete där iår. När grabbarna var färdiga med djupströbädden så fortsatte de med att köra ut "bläkbalar" (som Svante sa när han var liten om dåliga ensilagebalar och som vi säger än idag för att dåliga balar verkligen är bläkbalar.) Bra jobbat och därav den sena hemkomsten.... (konstigt det är, bara för det är mörkt ute känns 21.30 sent medans på sommaren kan man verkligen jobba sent men man inte uppfattar det som sent bara för det är så ljust ute.)
Svammel, svammel....god natt!

2 kommentarer:

Filosofie sa...

Mysigt med gardiner, ska bli kul att se den 17/9. Kram

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Ni är så välkomna!
Jag hänger med dig till Viken och pratar skola ☺