tisdag 23 augusti 2016

Varm tisdag!

Åh, vad skönt det är att det fortfarande är varmt ute. Det är alltid mycket lättare att få iväg barnen till skolan när de bara kan gå ut genom dörren utan att sätta på sig några ytterkläder. För min del också så klart.
 I söndags fick vi hem vår fina Brahmatupp som jag köpt utav Evelina i Härad. Han är runt sex månader och är nog lite chockad över alla småtjejer (27 st) som han ska bossa över. Än så länge funkar det bra.
 På morgonen gjorde jag lagår'n, hade ut sex bal. Fredrik har servat skördaren hela dagen för snart drar huggarsäsongen igång igen.
Efter fikat drog jag till skogs och röjde en dryg timme. Vid tolvhugget hämtade Annie upp mig och vi åkte till HB och körde cirkelträning  (3/40). När jag kom hem käkade Fredrik och jag middag. På eftermiddagen blev det röjning igen. Kul!!!

När jag hämtat Svea stack vi ner till Viken för att lämna in receptet på ett par nya glasögon till Svea. Det har ju varit semesterstängt hos optikern därför har vi inte beställt glasögon förens nu. De blir klara om ett par dagar.
Saknar Svante!
Det var allt!
God natt!

2 kommentarer:

Filosofie sa...

Förstår din saknad. Hoppas de tar väl händ om honom. Kram

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Det verkar gå jättebra! Ska bli kul när han kommer hem på fredag. Kram!