söndag 28 augusti 2016

Får man önska?

I så fall önskar jag mig en helledig helg. Ska absolut inte klaga, har det så bra, men ska inte sticka under stolen med att det vore sååååå skönt att få ta det lite lungt. Denna helg inleddes dock med tropisk värme (i fredags). Vi satt ute ett bra tag bara "för att". Vet inte om jag varit med om en så varm kväll tidigare  (antagligen, men det är lätt att glömma.....kommer dock ihåg valborg -91, då min svåger fyllde 20 (!!!!) år. Då var det också helt underbart varmt och ljummet ut. Vi gick längs Västerviks gator och bara njöt utav värmen.) Nåväl, det blev i alla fall en relativt tidig kväll, för vi hade "tröskning, strängning och pressning" på schemat  inför lördagen. 
Det var just de sakerna vi ägnade oss åt hela dagen (plus lagår'n ).


Vår fina gård!  Första tagen med nya "klämman" på bilden nedanför.
Svante var ju hemma i helgen...eller inte...han har mest hängt med kompisar och sov borta båda nätterna. För mitt mammahjärta känns det tungt men känner ändå en stolthet över att han verkar vara trygg var han än befinner sig. Han är en fin kille, "min" "Svunt".
NU...trött...så god natt!

Inga kommentarer: