torsdag 18 augusti 2016

Torsdag!

ÄNTLIGEN!  En heldag med regn! Så välbehövligt för våra marker. Det har varit kusligt torrt hela sommaren. 
 Igår flyttade vi korna till det stora betet i Härad, så nu har de mat ett bra tag framöver. Det ingår även tre förstårsvallar (vi har tagit två skördar på dem) som nu också får agera fint bete.
 Korna har ju gått nere vid gamla badplatsen vid Rånen.....så det såg ut runt bryggan och vindskyddet...och då menar jag inte att djuren stökat till....det är mänsklig kraft som slängt bänkar, stenar och skräp ÖVERALLT.  Fy säger jag bara....vem vill att någon eldar i den här eldstaden som är på bilden???
Kommunen ställde ner ett utedass i somras,  jag var och kollade in i det och det såg fint ut men inget toapapper och en skapligt stor getingbilla. Undrar när de kollar upp det?
Idag har Sveas hängt med mig hela dagen och det har funkat jättebra.
I morgon ska vi skicka djur och sedan ska vi åka med möbler till Vretaskolan.....tänk va, att Svante börjar gymnasiet på måndag...helt galet, han ska mer eller mindre flytta hemifrån, har faktiskt lite svårt att greppa det!
Nu ska jag städa vidare så hej då!!!

2 kommentarer:

Filosofie sa...

Det gör verkligen ont i mitt hjärta att läsa den meningen, - Svante ska flytta till Vreta :-( Förstår att det känns konstigt att han flyttar hemifrån. Nu är han stor på riktigt. Men du fixar det! Kram

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Ja, min stora, lilla pöjk. En ny fas i livet blir det.
Kram!