fredag 27 november 2009

Det blev idag!

Tro det eller ej men idag kom jag ut på en liten promenad med Svea och hon sov så gott hela tiden. Gick till färisten mot Fågelvik och vände, en lagom tur för mina fogar. Mötte G som tog en bild som bevis på att jag har varit utanför dörren....inte illa va? Så här söt var Svea på sin första promenad, iklädd kläder som vi har lånat av Mia.
Härligt väder var det också, med sol och ganska varmt ca: 8 plusgrader.

Snart ska vi åka och hämta Svante och Elis som idag har julpyssel på skolan och därför går till klockan två. skulle egentligen behöva åka till Viken och fixa en sak men det får nog bli i morgon eller senare när Fredrik kommer hem, vill inte dra ut Svea bland folk, är så rädd att hon ska bli sjuk.
Det är en sak jag har funderat på, och det är det här med kommentaren, innan barnet är fött:-Vad tror ni att det blir, en pojke eller flicka? Jag brukar svara -Jag tror att det blir ett barn. Och då kommer det nästan alltid till svars -Ja, det spelar ju inte någon roll vad det blir, BARA DET ÄR FRISKT. Jag vet att de som säger det inte menar något illa och bara vill väl men min undran är bara: VAD HÄNDER OM INTE BARNET ÄR FRISKT????? Lämnar man det på BB då och säger: Tyvärr barnet var inte friskt så nu åker jag hem?
Jag hoppas att ingen tar illa upp, helst inte om du har sagt så någon gång (det har jag också gjort, innan jag tänkte efter på vad det egentligen är man säger). Men jag tänkte väldigt mycket på detta när vi hamnande på barn och vi inte visste vad som skulle hända med Svea, att jag hade älskat henne lika mycket ändå även om det hade varit något "fel" på henne.
Näe, nu har jag "svamlat" färdigt för denna gång och som sagt, hoppas ingen tar illa vid sig.
Nu måste jag se om "lilla damen" vill ha lite lunch innan vi åker till skolan.

Så här glad såg jag på vår premiärtur med vagnen.
I morgon ska jag städa hos hönsen tänkte jag, någon som vill komma och hjälpa till;-) Det är otroligt skitigt hos dom så jag måste försöka göra någon slags dränering i hönsgården för just nu är det lervälling ute hos dom. För tänk om det kommer några så kallade DJURVÄNNER och tar bilder på de "stackars" djuren, då kanske jag hamnar i fängelse och folk slutar äta kyckling........! Inte bra!
Hej så länge!



4 kommentarer:

Mia sa...

Hej!
Så härligt ni såg ut att ha det! Ja,lilla gumman såg ut att trivas i det vackra vädret,och med en glad mamma oxå:-)
Jo,visst,kan hålla med att visst kanske man säger så,fast man tänker nog inte på vad det kan betyda...
Vilka fina bilder det var på de stolta bröderna och lilla lilla-syster! Vi hoppas kunna få "sniffa" lite mer på Svea snart.
Kram från Mia

Björköborna sa...

De dem menar är nog att man hoppas att barnet inte får något hjärtfel och får en jätteallvarlig sjukdom som är svår att bota. Jag skulle tolka det så :)
Ska ni inte komma till Björkö snart?
Kram Becka

Niklas sa...

Hej Lina.
Har tänkt lite på det du skrev.......det är nog inte en fråga om att älska sitt barn eller inte!!? För älskar sitt barn gör väl alla föräldrar vare sig det är friskt eller sjukt??!! Jag tänker att det blir himla massa....vad ska jag säga för att det inte ska låta fel......"merarbete" om man får ett barn med fysiska eller psykiska problem/sjukdomar.
Jag har ju i många år jobbat med barn & ungdomar med olika sorters handikapp/utvecklingsstörningar & jag vet att föräldrarna älskar sina barn men det har varit otroligt tufft för många av dom. Kanske inte just för barnets utvecklingsstörning utan för att samhället ser ut som det gör & att föräldrarna nästan hela tiden får "slåss" mot instanser & myndigheter "bara" för att deras barn ska få det som dom egentligen har rätt till!!!!!
Så du ser....vi tänker alla i olika banor, beroende på jobb, eget "bagage" osv!! :o)
Fast jag kommer nog att tänka till nästa gång jag har det på tungan!!? :o)

Så kul att följa dig & din familj på bloggen.....så söt hon e´ lilla Svea!!
Ha det gott & sköt om er!
Kramar PIA

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Ni har alla bra svar och funderingar och som jag skrev det var inte meningen att trampa någon på tårna.
Karolin