torsdag 5 november 2009

Väntan!

I går var vi hos BM i Gamleby och allt var väl inte 100%. Mitt socker hade stigit ännu mer och det är verkligen inte roligt att veta. Detta innebär att bebisen kan växa till sig extra och det känns inte okej. Sen vet man ju inte vad det ger för följder efter att bebisen är född...
Blodtrycket var också något högre än det brukar vara men det sa hon inget om, mer än att det var bra. Därimot blev hon osäker på om barnet hade lagt sig i säte och efter att jag berättat om att jag var osäker på om jag hade lite"vattenläckage" så ringde hon in till förlossningen för att förhoppningsvis utesluta bådadera.
Så det var bara att åka in till Västervik där vi blev väl mottagna av tre sköterskor/barnmorskor. Först kollade de med ultraljud och de såg direkt att barnet låg med huvudet neråt, tack och lov. Sen blev det CTG i en halvtimme och därefter kollade läkaren vattenmängden i livmodern och den var mycket bra. Och sist men inte minst en "vattenavgångskoll" och den var inte skön kan jag lova. Allt såg bra ut även där och det var skönt. Efter det gick vi och hälsade på Christel som jobbar som sjuksköterska på ögonavdelningen och sen gick vi och tog oss en god fika. När jag kom hem var jag jättetrött och trodde (som vanligt) att jag lätt skulle kunna somna, men icke. Sist jag kollade på klockan var hon 02.30 och då var jag ganska "knäckt". Har därför försökt att sova nu på förmiddagen och det gick bra men har antagligen en lika "rolig" natt framför mig igen.
När jag hämtat barnen tog jag mig ett härligt, varmt skumbad och låg och läste i badet.
Nu hoppas jag att bebisen snart börjar förstå att vi även vill träffa den utanför mammas mage också.....! Välkommen lilla unge!

2 kommentarer:

Niklas sa...

Herrejisses va´ stor du e´!!!!!!! Hoppas att du slipper att gå så länge till.....
Hittade din sida på Christels sida....kul att följa gamla barndomskompisar!!
Ha det gott & stort lycka till!!
Kram, kram Pia
(Birgitta & Rune Anderssons dotter)

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Hej Pia!
Kan nämna att detta kort är taget för en månad sen, gissa hur jag ser ut nu;-) Har nu "bara" gått över fem dagar så det närmar sig....
Tack för lyckönskningen och kram tillbaka.
Karolin