lördag 28 november 2009

Lördag.

Idag har elektrikern varit här (=Fredrik!) Han har kopplat in tvättmaskinen och torktumlaren, så nu har vi provkört dem och de fungerar utmärkt! Skönt att slippa ge sig ner i källaren för källartrappen är totalt livsfarlig. Måste nog be snickaren (=Fredrik) komma förbi också, innan någon står på ändan.

Vi har även hunnit med att städa ut hos hönsen och det var välbehövligt kan jag lova. När jag lyfte på ett av värpredena så var det säkert 15 möss under. Sigge visste inte vilken han skulle ta men han lyckades ändå knipa en. Undrar hur många man skulle lyckas få om vi satte ut en fälla, kanske skulle prova. Konstigt nog har hönsen börjat att värpa igen (kanske ett ägg om dagen) och det är guld värt. Köpeäggen som vi har köpt är skitäckliga och blir vattniga när man kokar dem, blä!

Svea har fått "miljoner" plitor i ansiktet och i hårbotten så hon ser ut som värsta tonåringen...!
Undrar vad det är hon reagerar på, i det jag har ätit. Kan det vara räkorna eller den gravade laxen jag åt i förrgår? Någon som har tips på hur de ska försvinna? Har nu smörjt med en kräm som ska vara bra. Hon fjällar ganska mycket också (mest i ansiktet) så hon ser ganska rolig ut, sötnosen.
Här har vi Elis på promenad med lillasyster. Bra att det gick att "ställa ner" handtaget på vagnen tyckte han.
Nu ska vi laga käk så jag slutar här.

7 kommentarer:

Björköborna sa...

Har ännu inte träffat någon bebis som inte haft sådana plitor i Sveas ålder. De går bort och jag tror inte att det beror på något du ätit utan snarare på hormoner hos henne eller dig. Pilla dock inte på dem ;)

Anonym sa...

Näe, jag har inte pillat på dem och Fredrik påpminner mig hela tiden om att Svante och Elis såg exakt lika dana ut, fast då över hela kroppen.
Kan ni inte komma hit någon gång????
Kram.

Anonym sa...

Näe, jag har inte pillat på dem och Fredrik påpminner mig hela tiden om att Svante och Elis såg exakt lika dana ut, fast då över hela kroppen.
Kan ni inte komma hit någon gång????
Kram.

Anonym sa...

Näe, jag har inte pillat på dem och Fredrik påpminner mig hela tiden om att Svante och Elis såg exakt lika dana ut, fast då över hela kroppen.
Kan ni inte komma hit någon gång????
Kram.

Björköborna sa...

Oj vad du svarar :)

Vi ska absolut komma så fort som möjligt! Hann inte i helgen eftersom vi har haft sjöfågeljägare här + att jag var tvungen att baka till GOK´s luciafest nästa vecka + städa så vi kunde få upp adventsljusstakarna. Varför är dagarna så himla korta???? Jag hinner ju inte hälften av det jag vill hinna med :( Men jag längtar efter Svea så självklart måste vi komma o hälsa på snart!

Kramar C

Mia sa...

Hej på Er!
Så fin hon är! Växer ju för varje dag ser det ut som!
Jo,våra barn har oxå fått sådana "plitor" efter ett tag. Jag, (som du säkert förstår),smörjde med jojobaolja. Mjukgör och är 100% "ren" d.v.s ofarlig. Du har väl den va? Häll lite av den i badvattnet oxå.
Kram till Er,från Mia

sara sa...

Weledas Windh och wether cream är jätte bra och fet att ha i ansiktet nu när det är kallt. deras barnolja är också bra. den är helt parfymfri så det är bra :)