måndag 28 mars 2011

Fin och rolig helg!

Vi är fortfarande kära efter 14 år (i alla fall jag;)
Helt okej hotellrum! Vi hade till och med ett piano;))))


Så då äntligen kom Fredrik och jag iväg på lite kärlekssemester eller vad man ska kalla det för;)

Vi skulle ju på 40-års fest på lördagen och vi åkte buss upp redan på fredagen. Fredrik körde ut Svea till Skorven (Björkö) och Svante och Elis skulle vara hos Nettan och Göran. Nettan skjutsade oss till bussen vid 11,45 och vi var framme i Stockholm 15,00. Väl framme gick vi till hotellet och checkade in och efter det gick vi till vårt favorit "hak" Hötorgshallen och intog ett glas rött! Underbart! Vi köpte med oss lite "smått och gott" till hotellrummet som vi sen intog i sängen, snacka om att vara barnfria;)

¨

På lördagen åt vi god frukost i restaurangen och sen mötte vi upp Jennifer, Ulf, Alvar och till sist även Sofie och Elin. Vi införskaffade present till födelsedagsbarnen och gick sen och fikade ihop.

Dagen gick fort och det var snart dax att ge sig av "hemåt" för att fixa i ordning oss till kvällen. Innan vi åkte till Stefan och Cissis fest så stannade vi till hos Hanna och Jens och deras nyfödda lilla sötnos. Fick hålla bebisen hela tiden och han var sååååååå söt.

Vi tog taxi och var på festen vid 17-tiden. Vi hade jättekul och det var så kul att träffa sina gamla vänner som jag inte (tyvärr) träffar så ofta. Emma och Tine jag har saknat ER!!!! Tine har jag inte träffat på 10 år men det kändes som vi sågs och pratade igår och vi kan verkligen "parta" fortfarande, eller hur????!!! Jättekul fest!

Vi var på hotellrummet 02,20 och då var det "bara" att ställa om klockan så då blev den genast alldeles för mycket för en trebarns morsa.

Vi checkade ut vid 12 och satt sen på cityterminalen och väntade på bussen som gick vid 14,05. Sov hela resan (nästan) hem och det var skönt. Väl hemma kom Nettan och hämtade oss och det var underbart att få träffa barnen.

Kvällen avslutades tyvärr skittrist, av anledningar jag inte vill gå in på här men men......

Jag har i alla fall haft det fantastiskt ihop med Fredrik och jag älskar honom så.

Stort tack till Christel och Magnus, Nettan och Göran för utan ER hade det inte gått att genomföra den här trippen!

Mer bilder kommer i ett senare inlägg! Jo just det! Idag har Svea varit på inskolning, hon har ätit bra och jag har vägt in mig på VV (ingen rolig syn på vågen men det är ju därför jag börjar där;) så nu JÄKLAR!!!!!

Inga kommentarer: