lördag 19 mars 2011

Solig lördag!

Idag sken solen från en klarblå himmel och gud så skönt!. Tyvärr så mår Svea "sisådär" och har sovit uselt. Hade ju tänkt åka till Björkö och hälsa på Sofie med familj som är där i helgen men det blev inget med det, tråkigt. Fredrik stack till skogen och jobbade och Edgar var här och lekte med Elis (och de tillbringade mycket tid i husvagnen). Svante (stora pojken) var till Norrköping med tre andra grabbar. De åkte buss och han har köpt sig en ny jacka:)

Göran var hos mig och vi diskuterade lite olika saker...passar på när varken Fredrik eller Nettan är hemma;)
Jag tog Svea och satte henne i vagnen och gick ut en stund, tyvärr tyckte jag det blåste lite för kallt för Svea, så det blev ingen promenad utan vi gick i stället till höns och kanin. Det var FEM ägg idag och jag är lycklig! Måste dock införskaffa lite unghöns, för mina hönor börjar bli lite för gamla för att värpa bra. Nåväl.....
Nu ska vi hoppa i badet, Svea har feber (38,5), Svante ligger i soffan och säger att han har ont i magen (NEJJJJJJ) och Elis bygger koja och välter ut läsk och Fredrik och jag har tagit varsin öl......allt är som vanligt med andra ord;) Snygg Svante med Svea.
Syskonkärlek!

Goa brorsor (som ryker ihop ibland).


Svea har smörjt in både mig och sig själv med Rosenseriens superbraiga solkräm! Fina va?

Svea äter som en kratta när hon inte mår bra och jag accepterar det, tro det eller ej!
Nu är det bad, Tjingeling!

Inga kommentarer: