onsdag 16 mars 2011

Världens bästa semester!

Nu har vi kommit hem igen och vi har haft det helt otroligt härligt. Jag åkte nästan inga skidor, provade sista dagen men det har varit så BRA ändå! Vi har haft soligt, varmt och trevligt. Jag "orkar" inte skriva ner allt vi har gjort (inte just nu i alla fall, kanske gör det någon annan dag) men har lagt in mängder av bilder.
Det största och bästa är också att jag har mått bra hela tiden, ingen rädsla, som jag hade förra året i Åre (vill nästan inte tänka på hur det var då). Jag vill passa på och TACKA våra underbara vänner Isabelle och Daniel med barn för allt :))) Tack även till Thomas och Olga som var så snälla och bjöd på mat och gott sällkap:) Det här k0mmer jag leva på länge!
OBS! Bilderna kommer inte i dagsföljd utan blev lite huller om buller. Vacker morgon i Beckenried. Nära till sjön.
Fredrik busar med Svea.

Svårt att ha det bättre. På uteserveringen med en kall öl, glada och duktiga barn samt härligt sällskap!

Här äts det på uteserveringen.

Underbar utsikt att vakna till varje morgon:)
Härligt att ha så nära till sina kära grannar!

Så vackert att det är svårt att greppa.

Svea, duktig och sitter i vagnen. Hon har varit helt otrolig:)
På väg mot toppen, Beckenried syns längst ner. Så vackert!

Fredrik pratar med "hemmaplan" maskin som krånglar är inte kul. Fint väder har vi dock! (Och goda öl!)

Sötnos!

Vår i full blom och VARMT! Usch, vad kallt det är här hemma.


Vi var ute väldigt mycket, Svea som middag i vagnen med sin napp och "nana".

Svea äter kaka. Inte riktigt samma diet som hemma;)

Becka och jag gick en tur i Altdorf medans Fredrik och Daniel badade med barnen och Isabelle jobbade.

Mina stora sötnosar har också sköt sig bra!
En solbränd Svante!

Elis är duktig och gör sin läxa, skriva dagbok:)
Synd att det är VÄLDIGT mycket pommes i Schweiz, inte världens nyttigaste mat.
Gulliga och solbrända Svante på väg med båt till Luzern.
Jag framför nere vid sjön i Beckenried. Så varmt och skönt!

Daniel, Fredrik, Svea och Rebecka.

Samma som ovanför men taget bakifrån. Underbar vy, va?
Båtresan till Luzern.
Sista dagen på toppen, bättra på solbrännan lite:)
På väg mot toppen.
En dag blåste det, så då satt vi inne på restaurangen medans de andra åkte. Jag läste bok medans Svea sov.

Svea och jag i Altdorf!

Svea busar!

Jag busar;)
Käk i vår lägenhet efter badet.
Som ni kanske förstår så har det varit TOPPEN Tack även till Rebecka som är så gullig och hjälpsam. Jag lånade dina bilder som du ser. KRAM!

3 kommentarer:

Anonym sa...

O - så mysigt ni har haft det! Skönt att ni kom iväg, och kom hem utan brutna ben!
Kram Nettan

Anonym sa...

Underbara foton!!! Ni verkar ha haft de´ riktigt bra!!!!!!
Ha de´ gott!!
Kramar Pia

Anonym sa...

Hej, det var skönt att komma hem och få sova i sin egen säng. Men, -jag längtar tillbaka lite när jag ser bilderna!
Tack själv för en underbar semester. Kram/i