fredag 18 mars 2011

Nya datorn!

Nu har vi packat upp och dragit igång nya datorn. Skönt att kunna sitta var jag vill och skriva eller surfa. Egentligen borde jag passa på att sova lite nu medans Svea sover middag för hon har sovit uselt i natt och således jag med. Hon hade lite feber, hostade och vände och vred på sig fram till klockan 04,00 i morse då jag gav henne lita att dricka samt en panodil. Efter det somnade hon och sov bra (jag med). Idag är hon återigen snorig och gnällig och jag tackar min lyckliga stjärna att hon var pigg och glad i Schweiz (och att alla vi andra var pigga och glada när vi var på semester!!!)
Hon ska ju börja på inskolning på förskolan på måndag så jag hoppas hon piggnar på sig i helgen....
Nu följer lite fler bilder från semestertrippen. Jag och Svea, kunde inte drömma att hon var ett så duktigt barn att resa med. Var inte gnällig något, bara lite sista halvtimmen på flyget hem, då hon var både trött och hungrig.
I Tyskland där vi landade och hyrde bil, var det framåtvänd barnstol som gällde vilket Svea gillade skarpt. En ballong från Mc Donalds livade upp stämningen mycket:)

Vi åkte till Beckenried, via Tyskland, Österike och Lichenstein (här en bild på furstepalatset). Fem länder på sex timmar!


Här syns toppen på Klewenalp, där vi åkte skidor.
Skulle kunna tänka mig att ha en stuga här, jag med. Säkert lika fint på sommaren.
Herr Wahlman åkte en dag. Svea i vagnen hejjar på pappa!
Nice!

Skidproffset Elis!

Edgar, Elis och Svea leker kull!!!
Elis, Sally, Isabelle och Rebecka väntar på båten som tar oss till Luzern.
Beckenried sett från båten.
Samma som ovan. Grönt landskap med vita alptoppar!

Daniel, Fredrik och Svea uppe på Klewenalps uteservering.
Svea och jag är på topp (bokstavlit talat!).
Exprimentmuseet i Luzern som vi besökte på fredagen. Lite träning behövs;)
Saknar det här och värmen!!!! Vitsippor och påskliljor <3
Daniel och Fredrik provade en flygplanssimulator (för ett stridsflygplan, tror jag). Inget för mig som blir "sjösjuk" så lätt. Men de tyckte det var så kul att de körde två gånger:)
Becka i Luzern.

Kan inte få nog av utsikten!

Svea på väg till skolan för att hämta grabbarna. Väst och skor lånade av Mathilda:)
Mössa virkad av mormor:)
Nu ska jag surfa vidare så ha en bra fredag allihopa!










Inga kommentarer: