lördag 7 december 2013

Fin katt, grötfrukost och tomtebesök i Vråka :)

Fint namn stormen (som vi inte märkt så mycket av) hette.....SVEN. Vår egna kattSven kan nu sitta ganska ordentligt, helt otroligt att han överlevde, är så tacksam!
 Igår morse var det grötfrukost på VÄRLDENS BÄSTA skola. Svea var pepparkaka och alla barnen sjöng så fint. När de tågade in rann tårarna på mina kinder. Fröknarna på förskolan hade fixat och donat och bjöd på gröt och goda skinsmörgåsar. På dagen hade skolans barn Nobelmiddag (hålls var annat år). Barnen tågar till matsalen, äter treätters, är fint klädda, får priser, håller tal och dansar sedan med sin bordsdam/herre. Så högtidligt!
 Svea var så otroligt lik Mikaela när hon kom in så jag nästan fick en chock (Fredrik med).
 Här är "lilla" Mikaela (5-6 år). Nu jobbar och sliter hon i England som au pair åt tre ungar (4-2 år). Är grymt imponerad över henne. Igår skypade vi en halvtimme och det är häftigt :) Vill du se vad hon gör och hur snygg hon är, kan du göra det HÄR.
Igår kom även årets första snö och det passade jättebra till alla julmarknader som är runt omkring i bygden. Svea och jag for till Vråka idag och mötte upp mamma, pappa, Rebecka, Kristina, Kristel, Karl-Erik och Alvar. Kul att träffa mina kära släktingar :) Vi fikade och jag köpte som vanligt lite saker från "Återbruket". Höjdpunkten var nog ändå att Alvar och Svea fick träffa tomten. Han och hans familj bodde i en liten stuga och där fick barnen säga vad de önskade sig i julklapp :)

Snart ska vi äta upp köttet som blev över från igår när farfar Bengt var här. Hade en mysig fredagskväll kan jag lova. Är väldigt hostig och har haft ont i huvudet nästan hela dagen så kvällen blir lugn. Hjärtat slår skapligt idag så det blir man ju i och för sig glad över.
Ha en bra kväll!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas det nu är bättre med förkylningen och dubbelslagen! Vi var också i Vråka, -men igår och vilken julstämning det var med snö, pepparkakor, bjällror, häst o vagn, julklappsköp och riktig tomte!
Vi har ju inga dagisbarn så vi får ju inte gå på grötfrukost längre :( Är lite avis på er... Kram/i

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Ja, n mår jag bättre, hoppas jag, ska försöka träna ikväll....hoppas på att det går bra. Ja visst var det mysigt i Vråka, tyvärr kom inte hästen (men dock släden) för han som skulle köra hade gjort sig illa i axeln, men ny häst var på intågande. Som tur var gick det bra att åka bil till tomtens stuga :) Ska vi försöka träffas i helgen? Kram K