tisdag 17 december 2013

Sammanfattning av veckan som gick....

Oj, vad den gångna veckan gick snabbt. Här kommer den lilla sammanfattningen:
 
Torsdag-Jakt på Duvekulla, underbart väder. Såg för första gången i mitt liv kronvilt på passet, tyvärr fick de vind av mig och stack innan jag fått upp bössan, men gud så fint och mäktigt det var :)
 
Fredag-Luciafirande i kyrkan på kvällen, Svea var pepparkaka igen (Elis hade ont i huvudet och var hemma hela dagen och avstod att vara tomte i kyrkan.) Hade trevligt med våra grannar efter luciatåget :)
 
Lördag-Upp tidigt för att vara på Vammarskolan i Valdemarsvik klockan 08.10. Svantes skola hade "öppet hus". Fredrik skolkade efter 10, för att åka till ladugården men övriga familjen och farfar var med Svante på svenskalektion. På kvällen skjutsade Fredrik Isabelle och mig på förfest till Rosita, efter det blev det Grännes och julbord med resten av styrelsen samt "vår" personal. Trevligt men dock inget höjdarmat om jag får säga mitt. Efteråt var vi några som drog till Davidsson för att spela bowling. Var hemma på Stjärneberg vid 23.30. Blev avtackad av mina vänner under kvällen och fick en jättefin blomma och en timmes massage av Mia :)
 
Söndag- Svea var på kalas i Härad, så Fredrik, Emil och jag gick till skogen och jagade. Fick ett rådjur på mig men utan kulfång.....gud så spännande det var :) Emil rapporterade två älgar också (troligtvis ko och kalv) men såg inga. Efter det vid 15.00 var det dansuppvisning i Viken. Svea har ju gått på dans den här terminen. Det var så kul att se och det var mängder med barn och ungdomar som dansade och var så duktiga :)
 
 
Svea på dansen.
 Korvgrillningen på Duvekulla.
 Pepparkakan.
 Jag innan julbordet.
 Svea har sminkat sig själv......
 Svante fyller 13 år idag.

 Svea hade nog lite feber i natt så hon är hemma från förskolan idag. Fredrik skjutsade Elis och Svante (som började senare idag) till sina skolor. Under tiden gjorde jag ladugården i Liljestad och när Fredrik och Svea kom åkte vi till Nya och gav de djuren at och strödde och då satt Svea i traktorn. Hon är som tur var inte dålig nu, så hon och jag drog till badplatsen vid Rånen och hämtade hem en fin julgran, som vi sedan klädde :)

Svea är nöjd över granen, fin va????

Tänk att vi har en tonåring i huset......det är inte illa:)
Nu måste jag fixa käk till skogshuggarna (Fredrik och Bengt) så hej då!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tonåringar fascinerande men energikrävande! Kram Annie

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Hmmmmmmm! Undrar hur det blir...men som har berättat för dig tycker jag ju det är roligt med "trotsåldrar" men det kanske är lättare med en två-fyraåring än en tonåring ;)