måndag 30 december 2013

Julen är över och så lite jakt ;)

Vips så försvann den julen (gud så skönt!) Men ännu har vi nyår och trettondagsafton kvar.....måtte det bli vardag snart. Längtar efter både jobb och träning :) Svea har ju jullov så mina dagar är inte så avancerade, på både gott och ont. Gott att det är så härligt att vara med barnen (det blir ju mest Svea då de två andra klarar sig själva) och på ont att jag inte gör så mycket mer än att vara hemma.
 
 I lördags var vi dock på jakt här på Stjärneberg. Micke gick med sin svärfars tax, Hampe. Hunden jagade som tusan och det buktade framför mig en bra stund. Efter ett tag så small det och Micke hade skjutit en räv för hunden. Därefter kopplades Hampe och Micke gick ett stycke och släppte igen. Snart upptag igen och Göran rapporterade om två rådjur som hade gått mellan mig och honom. Han pratade om fler djur men jag lyssnade inte så noga, då jag fick syn på två dov som snart nog kom rakt på mig. Djuren var lika stora så jag sköt på den som stod bäst till......gick ner på knä och sköt (första gången, jag provade det,) och det gick galant, i och för sig var det ganska nära håll, och jag tyckte skottet blev lite lågt men det var en bra hjärtträff och djuret slog i efter cirka 60 meter. Blir alltid lika förvånad att de springer så långt med dödliga träffar.
Göran var nöjd över både räv och dov"hjorten" så då är också jag nöjd.
Kul och spännande var det också :)
 
 

 Mina jaktkompisar, Fredrik, Göran, Rune och Micke.

 Igår gick Svea och jag en långsväng med vagnen och då mötte vi Mia och Isabelle som var ute och red i detta ljuvliga väder.
 Så skönt det är att slippa snö och kyla.

 Isa hjälper mig att dra vagnen med Svea i.



 Tomten och barnen.
 Oj, lika mycket paket som Svea är lång.....

 Mina TRE trollungar.
 På pass. Otroligt att man inte behöver frysa :)
Lite regn...vad gör det???

Idag har Svea och jag varit i Gamleby. Vi mötte upp mamma och pappa på centrum och fikade lite. Efter det var i och handlade (vad mycket folk....). Medans pappa var snäll och åkte och tvättade min översmutsiga bil så åkte mamma, Svea och jag och hälsade på min mormor som bor på hem i Gamleby. När pappa kom tillbaka från biltvätten var det knappt man kände igen bilen, den är ju faktiskt väldigt snygg när den är röd och inte grå. Det enda som var synd var att den var tvättad med högtryckstvätt och då fastnar det lätt jord/lera i hjulhusen...så när jag kom ut på E22:an kunde jag bara köra i 60-70 km/tim för hela bilen vibrerade. Svea frågade: Mamma, vad är det som skakar?????
Jag kan ju säga det att jag vände bort blicken när bilköerna körde om när det blev tvåfiligt ;) Åkte raka vägen till Liljestad för att tvätta bort leran i däcken och det blev det betydligt bättre ;)
Har även varit i Viken för att handla ännu mera, varit i "Nya" för att laga åstänger, och nu ska nog Svea, Fredrik och jag göra stora nyårsdoppet i badkaret ;)
Ha nu ett RIKTIGT GOTT NYT ÅR!

Inga kommentarer: