torsdag 19 december 2013

Torsdag!

Hej! Idag gick Svea till förskolan och jag kunde jobba lite :) Började dock dagen med att även skjutsa Svante till Viken då han började lite senare. Tog Kägglavägen hem så jag gjorde ladugården i Nya först. Det tog cirka 3 minuter,.....usch, vad jobbigt ;) sedan vidare till Liljestad. Där tog det längre tid då jag sopade foderbord, hade ut 75 kg mineraler, lite nya saltstenar, kross och 4 balar ensilage. Därefter intogs det gott kaffe i personalrummet med Fredrik och svärfar. resten av förmiddagen gick åt till att städa bort gammalt foder, plast och nät. Lite fint inför julhelgen :)
Tog mig sedan hem för att betala fakturor och kolla över CDB.
 


Efter lunch (ris, högrev av hjort och sallad) så åkte vi till ladugården och flyttade om lite djur. Fick 8 nya kalvar idag som vi portionerade ut lite "här och där". Har just nu runt 270 nötkreatur, rätt bra.

Ikväll har jag varit på HB och kört en timmes easyline, det var skitkul.
Nu vaknade Svea så det är bäst jag tar hand om henne.

Inga kommentarer: