torsdag 2 januari 2014

GOTT NYTT ÅR!

Nytt år, nya möjligheter! Nyårsafton var toppen på alla sätt och vis. Lite jakt på förmiddagen, då Connie släppte sin älghund Tyra. Ståndskall i Sjöhagen. Älgarna gick loss några gånger. Både Göran och Connie hade dem på sig på nära håll, men när en klok ko ser till att ha sin kalv jämsides hela tiden, då är det omöjligt att få på ett skott. Så är det ibland men det blev en bra dag för Tyra i alla fall ;)
 
På kvällen var vi hos Lotta och Tobbe där de och Sara hade gjort kanongod förrätt och varmrätt. Vi lekte lekar, pratade, åt och drack och hade en toppenkväll/natt. Taxin gick hem 03.00 :)
 
 Tur att Elis har Svea som kan hjälpa till att tvätta håret ;)

 Svea har gjort sig nyårsfin!
 Gullunge!
 Välkomstdrink :)

 Mia stod för den delikata efterrätten :)
Vi hade ett jättefint fyrverkeri MEN det tyckte INTE Svea om.....

Igår mådde jag trots sen kväll bra. Mia och jag gick ut till Tryserum och hämtade bilen (cirka 7-8 km) och det var en skön promenad.

Idag har Svea varit på förskolan och jag har gjort ladugården i Liljestad, efter det blev det utfodring och strö i "Nya". Hem och fikade, satt med papper och gjorde käk till barnen. På eftermiddagen drog jag på mig min nya huggarhjälm och satte på en ny klinga på sågen och åkte och röjde. Det var jättekul :) Det enda tråkiga är att mitt älsklingsprogram Christer i P3 har lagt ner (som jag ofta lyssnar på i hjälmen).....blir galen när jag tänker på hur det kan komma sig att Sveriges bästa radioprogram bara läggs ner så där efter ELVA år?????

Ikväll åkte jag till Viken och var och tränade på HB, en timmes easyline med Sylvia, kul som vanligt. Tyvärr såg jag i alla speglarna mina nya "bilringar" som har kommit under "jullovet", så efteråt var jag tvungen att skena 20 minuter på crosstrainern......varför kan inte jag äta något onyttig utan att gå upp X antal kilo i vikt.... så nu är det "bara" att bita ihop och "köra" igen.
Nu ska jag läsa Mama och snart sova.
Ja, just det! I morgon ska jag till Västervik för att få ett 24-timmars EKG på mig....undrar hur det kommer att gå. Hjärtat slår fortfarande konstigt i fall det är någon som undrar.

1 kommentar:

Filosofie sa...

EKGt kommer att visa att läget är under kontroll även om det är obehagligt. Jag är på jobbet imorgon. Hör av dig på vägen hem. Kram