torsdag 23 januari 2014

Positiva besked och morgonjobb!

Ja, då kom äntligen svaret på 24:a timmars EKG:et. Inte för att jag har gått och väntat (nästan glömt bort det faktiskt). Men det är klart att det blir lite extra pirr i magen när det väl ligger där i brevlådan redo att öppnas. Känns jäkla skönt kan jag lova:
 Hjärtat slår fortfarande konstigt men jag måste lära mig att leva med detta, det bara är så. Jag har ju skrivit förr att jag tycker det blir bättre när jag tränar och det är väl sant till en viss del. Jag mår ju så bra när jag rör på mig, att det är LÄTTARE att glömma hoppen i bröstet då. Jag tycker också att extraslagen inte är riktigt lika "hårda" heller när jag har tränat. Igår var jag på Jennies underbara gympa samt hängde med ett varv på hennes easyline efteråt. SÅÅÅÅÅ ROLIGT!
 Nu är jag hemma och dricker mitt goda förmiddagskaffe och tänder i pannan. Det var ju minus 7 grader i morse när vi klev upp, så det är bäst att elda på.....Brrrrrr!
 Min arbetsplats i vinterskrud. Kallt om fingrarna emellanåt men jag blev snart varm då jag sopade foderborden idag och bar ut mineralfodersäckar (fick till och med ta av mig en tröja). Under tiden djuren åt mineraler och kross åkte jag till Nya och kollade läget där. Fördelade ut ensilaget som var kvar och när Fredrik kommer i eftermiddag så ska vi strö och utfodra (samma visa om och om igen ;).
 Ser helt galen ut.
 Ena foderbordet.
 Och det andra.....men kom med käk då, stå inte där och ta kort, fullständigt vrålar (råmar) de.....
 Nöjda och belåtna :)
Mys!
Nu ska jag gå och stänga draget på pannan. Ute snöar det och solen tenderar att titta fram.
Ha en bra dag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt besked!!
O jobbet !! Visst har vi världens bästa.
Kram Annie

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Ja, vilket toppenjobb man har, man får vara glad för varje dag man kan hålla på :)
Kram K.