fredag 31 januari 2014

Jagade lite igår.

Otroligt snöigt men tyst och mäktigt var det i skogen. Emil (Fredriks kusin) och jag gick en sväng i Härad. Att pulsa i 30 cm snö är ganska jobbigt men jag hade ingen brådska utan tog det lugnt, stannade ett par gånger och lyssnade efter hunden (Pyssla). Jag gick från nya gödselbrunnen i Härad upp till "Lasses stenar". Det blåste ganska mycket så jag hörde inte hunden förens hon var väldigt nära. Såg drevdjuret skymta förbi inne i skogen cirka hundra meter från mig. Vi var väl ute cirka en timme och det tyckte vi räckte för både hunden och viltet. Pyssla var helt full av snö när hon kom tillbaka men hon var lika glad för det :)

 


 Syns inte riktigt hur mycket det snöar.
 PAPPA!!!!!! Färska harspår!!!!!!!!
 Pyssla är en duktig hund med ett härligt skall!

Frös inte i skogen men väl hemma var jag tvungen att låna Fredriks underbart varma vinterjacka medans jag lagade mat.

Idag fredag! Ska sopa foderbord idag :) Fredrik är hemma och jobbar så det är lite extra kul att åka till ladugården. Vi höres!

Inga kommentarer: