fredag 3 januari 2014

Världens sämsta kamera men världens stoltaste Karolin :)

Om man tittar RIKTIGT noga kan man lyckas se att det står ursprungsgård Liljestad Gård, Valdemarsvik.
Jag hoppas även att ni som köper kött hellre väljer svenskt (säkerligen DYRARE) närproducerat nötkött framför/i stället för Brasilianskt naturbeteskött. Våra djur har mindre än EN mil till slakteriet (eller 9 mil om vi skickar till ett annat slakteri) och till affären där jag "hittade" dessa bitar cirka SJU mil.....det är betydligt miljövänligare än att skicka köttet över halva jordklotet, och gud vet hur långt de djuren har till slakterierna....
 

Här kan du också hitta bra kött (ekologiskt), de levererar köttlådor runt i Östergötland samt till Sthlm.

1 kommentar:

Filosofie sa...

Åh, vad kul Karro! Jag kollar alltid när jag köper kött från Bjursunds slakteri men hittills har jag aldrig sett kött från Liljestad. Kram Sofie