onsdag 29 januari 2014

Den som söker han skall finna.....

Så "sunkig" jag är (eller varför är det bara jag som ska ta åt mig, vi är ju faktiskt fem i familjen....) för i helgen när jag städade, skulle jag vara lite extra duktig och lyfte (läs: drog) därför bort vårt tunga "soffbord". Gissa om det låg mycket saker där under....... :) Fåtöljerna lyfter jag alltid på när jag dammsuger men som sagt bordet är inget man bara lyfter undan. Likaså soffan....så när jag ändå var igång drog jag undan den också och visst där fanns det också saker under (mest Sveas grejjer: pennor, böcker, hårspännen och läppsyl). Nåväl, nu har jag ju gjort det och jag skurade även golvet väldigt noggrant där under, så nu kanske det kan hålla sig fint en stund :) En fördel var ju också att jag hittade lite saker som varit "borta" och det är ju bra att återfinna :)

 

 Hmm............
 En "gammal" goding på Svea och Sigge med Isa i bakgrunden.
 Svante och Svea (ett tag sedan).
Har hon varit så här liten?

Igår var jag och tränade medans Svante och Simon var på jägarexamen. Han "skena" på crosstrainern i 30 minuter innan det var ett "die hard"-pass på 25 min. Igår var det jättekul (tyckte inte om det sist jag var) och vi körde "Tabata"-övningar, några med skivstång (där man bestämmer själv vilka vikter man ska ha på stången). Efter det var det 30 minuter spinning och det var också ganska kul. Hann duscha innan grabbarna slutade och guuuud så skönt det var :) När jag kom hem så åt jag kvällsmat och sedan somnade jag gott (konstigt nog ;)
Nu ska jag snart åka till Liljestad igen, är "bara" hemma och fikar.
Vi hörs!

Inga kommentarer: