söndag 12 januari 2014

För elva år sedan....

.....åkte jag och Fredrik in till förlossningen i Västervik. Hade under hela dagen varit lite "kalvsjuk" och trots 10 dagar över tiden trodde jag väl inte riktigt att det var på G med att föda barn. Efter samspråk med BB så åkte vi till slut in, sent en lördagskväll den 11:e januari. CTG kördes i en halvtimme därefter dusch och barnmorskan kände efter hur mycket jag var öppen....döm om min förvåning när hon säger SEX centimeter......jag som inte haft så särskilt ont :) Snabbt in på ett förlossningsrum och där hann jag väl vara en kvart när jag säger till Fredrik att tillkalla personal för jag behövde krysta. Snart nog kom världens sötaste lilla pojke ut söndagen den 12:e januari 2003 klockan 00.30, utan någon som helst bedövning...inte ens lustgas hann jag med :D
Det var den bästa förlossning man kan ha och när jag satt där med Elis i mina armar och pratade med Christel i telefon, så sa jag att jag ville göra om detta och att Elis (som vi redan bestämt att han skulle heta) var ett litet mittenbarn. Jag kände det så starkt, sedan dröjde det visserligen sex år innan trean kom men det är ju en helt annan historia :)
 G*R*A*T*T*I*S världens bästa ELIS :)
 Svea och jag fixar med fredagsmiddagen.
 Här gör hon sallad.
 MUMS!
 En klick gorgonzola när köttet är stekt, behöver jag säga att det smakade fantastiskt.
 Spexarna.



Nu gav sig killarna ut och jagade, jag är hemma med Svea och vi ska snart börja förbereda maten inför kvällen då Nettan och Göran kommer hit. Tänkte bjuda på dovhjortsinnanlår, som jag bryner och sedan kör in i ugnen.
Måste också äta något nu för jag är jättehungrig.
Hej!

2 kommentarer:

Mia sa...

Jättegrattis bästa Elis i efterskott!!! Hoppas du hade en härlig dag. Ja, tänk vad tiden går fort Karolin...stora killen! Läckert kött, sitter här och är jättehungrig! men snart är det lunch, skaldjurslasagne, mums! Vi ses

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Ja, det blev en bra födelsedag.
Hoppas din skaldjurlasagne var god, har aldrig smakat det.
Kram K.