tisdag 21 januari 2014

Ladugårdstisdag :)

Igår och idag har jag tvättat tjurar i Liljestad. När de var färdiga har jag fortsatt att tvätta i ladugården och på gångarna. Så nu är det skapligt rent, där jag inte nådde med högtryckstvätten sopade jag så gott det gick. Blir väl att fortsätta i morgon. Bjöd Bengt på lunch här hemma, potatis, sås och "platte köttbullar" (gjorda på färs från älgkalven jag sköt, blev så himla goda :)

Helgen som har varit var bra på alla sätt och vis och i söndags hann jag med : Jakt, Bio och ett Sjukhusbesök............

På förmiddagen var vi ute och jagade.....det blåste isande vindar så jag frös satan. Det tog enda tills igår kväll innan jag blev varm igen.....fick gå och lägga mig med linne, tights och strumpor.....vakande genomsvettig ;)

På eftermiddagen åkte Svea, Elis, Erik och jag på bio i Gusum. Det var Sveas första biobesök och gissa om hon såg framemot det. Vi tittade på Bamse (njae......kanske inte världens bästa film men den var alldeles lagom lång för en 4-åring, cirka en timme).

Under tiden jag gjorde mig i ordning för bion, slängde jag upp en handduk på vår toalettdörr, varpå det flög ner något som hamnade i mitt högra öga.....sved som tusan och jag tittade i ögat men såg inget konstigt (antagligen var det en lite målarfärgbit som dalade ner, för jag hittade flera småflagor på golvet när jag tittade efter lite senare). Satt på bion och var irriterad på att det var något i ögat. Började se suddigt och på hemvägen såg jag knappt var jag körde (äckligt!). Väl hemma ringde jag Christel (som jobbar på "Ögon") och hon tyckte jag skulle ringa 1177 och skölja ögat ordentligt......Ringde och blev bokad på ett jourläkarbesök på Esplanaden i Västervik vid 19.00. ÅHHHHHHH, så onödigt! Men det var "bara" att åka iväg (har ju tyvärr lite erfarenhet av det där att åka in till "sjukan" i tid och otid ;) Väl inne tittade läkaren med mikroskop samt färgade ögat för att se om han såg något. Han hittade inget som tur var men hade inte suddigheten försvunnit dagen efter skulle jag kontakta sjukhuset för en kontroll. Igår vakande jag med kladdigt öga men allt verkade dock ok ....PHU!!!!!


 Roligt att göra frisyrer på Svea.
 Svea och Elis leker jakt!
 Jaktkompisar.
 Svea leker med "äggpengarna".
 Så galet kallt det var, om jag inte haft min "halsduk" som jag kunde dra upp över kinderna hade jag nog fryst ihjäl...Inte såg jag något vilt heller men hunden jagade bra i det första drevet och både Göran och Fredrik såg rådjuren.
Mitt nya vapenfodral, fint va? Ute är det kallt men ganska vackert :)



Var och tränade easyline igår kväll och idag fick jag verkligen tvinga mig att inte åka iväg, har ju sagt att jag inte ska träna överdrivet mycket utan lite mer lagom. Faktiskt ganska skönt att vara hemma en kväll faktiskt. I morgon är det gympa och på torsdag easyline. Hade dock planer på att gå ut och gå en sväng ikväll när Fredrik kommit hem men klockan är snart 19.30 och han är inte hemma än...så det känns inte så lockande längre. Nu dusch och kvällmat, så ha det så bra!

Inga kommentarer: