tisdag 14 januari 2014

Tisdag.

Och så blev det snö också....alltid trevligt med lite ljusare mornar :) Förra veckan när jag skjutsade barnen till skolan var det kolsvart vid kvart i åtta men både igår och idag var det ju ljust, alltid nå´t att vara glad för. Fredrik har nu flyttat skördaren så nu börjas "det" igen...han är iväg hela dagarna och jag är ensam på "torpet". Ni vet ju att vi tycker om att jobba "ihop" (åtminstone i närheten av varandra) så det känns lite vemodigt men kommer gå det med. Nu några födelsedagsbilder och några från i julas :)

 Elis tårta utan grädde (som han INTE tycker om).
 Finns ingen med större smile än Elis.
 Igår när jag satt på "kontoret" och tittade ut genom fönstret kom det en jakthund (en stövare) in i vår trädgård. Jag tänkte att nu jäklar blir det nog kaninjakt på hög nivå men hunden bara gick omkring och pinka revir samt tittade lite konstigt på kaninerna (10st). Han brydde sig inte ett smack.
 Matilda hade det bra medans husse var i Åre över julen.
 Elis fyller i sin jaktdagbok, som han fick av mormor och morfar i julklapp.
 Vad ska man säga????

Svea fick ganska mycket "mat" i julklapp......

Idag har hjärtat varit ganska bra, konstigt det där. Undrar om det är så att det verkligen blir bättre av träningen? Vilken tur att jag ska spinna lite ikväll då medans Svante är på jägarexamen.
Dags att fixa käk så hej då!

1 kommentar:

Filosofie sa...

Var det Silva som var där :-)