fredag 10 januari 2014

Freitag....igen :)

Visst, det var en KORT vecka men jäklar vad fort det gick, har dock hunnit med mycket.
Dagen började som tidigare i veckan, ladugård, gav djuren kross och fyra ensilagebalar. Därefter fikade vi med Bengt och vår galna ladugårdskatt Stina (Svens mamma). Sedan blev det underröjning (blev färdig just där) och sen mötte jag upp Fredrik och vi drog till Nya för att utfodra och strö.
 Min fina blivande 11-åring (på söndag).
 Älskade maken visar hur fint han kan göra med kaviar på ett knäckebröd :)

 En färgglad bild på när Fredrik fixar skitspridaren, för att kunna köra skit till nya brunnen i Härad.
 Som ni säkert vet så är ju jag "mössoman" (har jämt mössa) och på facebook hittade jag "Jaga min Saga" och blev stormförtjust.....beställde genast två stycken. Nästa gång jag ska jaga (kanske på söndag) så ska jag använda en av dem :)
Nu ska jag snart göra i ordning mat...det blir kött från vår egna gård, den bästa biten enligt mig RYGGBIFF....Mmmmmm, gott!
Ha en fin kväll gott folk!

Inga kommentarer: