lördag 18 januari 2014

Hur orkar barn?

Jag kan inte begripa hur barnen bara orkar att vara osams och tjuriga hela tiden????? Idag har de kivats hela tiden (med undantag när Alexander var här och Svea var hos Lina). Just nu är det lite lugnt för nu leker Svea och Elis jakt (tack och lov). Fredrik är i källaren och slipar tusentals (överdriver lite) sågkedjor till skördaren. Jag hann gå en timmes promenad i kyligt vinterlandskap medan Svea var hos Lina. Fantastiskt skönt och rofyllt var det. Snart ska jag nog börja med käket inför kvällen. Hoppas ni har en toppenlördag ni med :)

 Svea sminkade sig inför fredagsmyset ;)
 Några hungriga kaniner. Idag har jag hämtat hem en sopsäck ensilage, halm och en hink kross åt dem.
 De är ju för roliga.
 Var en sväng till Nya också.
 Stora kalvar (eller ungtjurar kanske man ska säga). Snart ska vi skicka lite djur i Liljestad så dessa herrar kan flytta dit. Men bra har de det i alla fall på djupströbädden. Det är drygt 50 kalvar/kor som vi har i Nya.
 Här syns en av mina gamla kor (till vänster) och hennes kalv är den vita kalven i mitten av bilden.
 Svea har ärvt min sopmani.....tur är väl det!

 Min snygging är som sagt i källaren och slipar kedjor.
Fin han är :)

Idag håller jag på att tvätta ALLA Sveas kläder (och det är ganska mycket) för en råtta har gått och dött någonstans i väggen i hennes garderob.....så alla kläderna luktade dö råtta, inte så nice. Håller på med fjärde maskinen just nu, så nu har jag det roliga jobbet kvar, att vika ihop alla kläder igen....
Vi hörs!

3 kommentarer:

Mia sa...

Fina bilder! ja, djur har ni ju...ett gäng! Snygg Svea...ditt smink? Jo du...retas måste vara den optimala aktiviteten för barnen!!! Minns inte att vi någonsin retas när vi syskon var små...eller hur var det hos er;-) ? tack för hjälpen med onsdagspasset-guld värt! Kram

Anonym sa...

Jodå, lite djur av alla de slag ;)
Ska vi försöka oss på någon AW på fredag? Kram K.

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.