fredag 7 mars 2014

Hej!

Ett litet snabbinlägg kommer här. Veckan har varit bra, har haft fullt upp med ladugård, röjning, tandläkarbesök och utvecklingssamtal (för Svante).
Dagen igår började bra, efter de vanliga ladugårdssysslorna flyttade jag om lite djur. Säga vad man vill om halvstora mjölkrastjurar men totalt galna är de när man ska flytta dem. Stångas, hoppar och sparkar...man ska akta sig för att vara FÖR nära. Hur eller hur fick jag till slut som jag ville....sorterade ut en "mobbad" tjur som hade lite ont i benen, så att han fick en egen box tills vidare.
Flyttade även lite mindre kalvar till en nytvättad box.
När det var färdigt fikade jag och sedan hämtade jag röjsågen och åkte till Siggebodal och underröjde åt Emil. Så roligt det är!!!!! Mindre roligt var det när min högra fot vek sig dubbelt under mig (på plan mark.....) och jag slängde mig raklång bakåt med sågen på magen. Det gör så F**BANNAT ont när det händer men som "tur var" har jag nu vrickat mig så många gånger att det faktiskt går att gå på foten inom fem minuter. Har i och för sig ont idag men kan gå skapligt. Kommer ihåg första gången jag stukade mig.....kunde inte gå på två veckor och skrek rakt ut (i minst) tio minuter, så ont gjorde det (värre än att föda barn ;)
Åh....känslan när det händer foten viker sig och knakar på tre ställen......usch jag ryser när jag tänker på det...


Näe, nu måste jag skjutsa Svea till förskolan. Hej så länge!

Inga kommentarer: