måndag 3 mars 2014

Barnarbete, plastparty och studiebesök i ladugården.

Sammanfattningsvis en toppenhelg. Kan inte skryta med att vi har varit ute så mycket men vädret har ju heller inte varit så bra, så det har bara varit skönt att få vara inomhus och pyssla. Fredagskvällen bjöd på god middag (återigen hjort) och Fredrik och jag satt uppe och pratade till väääldigt sent ;) På lördagskvällen kom Nettan och Göran ner på "plastparty", vilket innebär snack om vad vi ska köpa för plast/nät inför kommande ensilageskörd. Käkade hjort (idag med, den är dryg den där STORA hjorten jag sköt). Hade en jätterolig kväll och det är alltid så kul att umgås med N och G. Klockan bara skenade iväg......:) På söndagen gick Svea och jag till Görans ladugård då jag hade lova att visa Svea hur man mjölkar en ko, träffa småkalvarna och titta på stora mjölktanken. Det var en upplevelse för henne!

 Lite barnarbete innan grannarna kom.

 Världens bästa Nettan och Göran!

 Mycket surfande på telefoner blir det......jag kan ju inte för jag har ju "bara" en Nokia :)
 Mys med kalvarna i Görans ladugård.

 Lite spännande.....en bäver som har"tuggat" på lite träd. Vill inte säga vart men inte så långt borta :)
Idag har jag först gjort ladugården, sedan har det blivit lite kontorsjobb, lunchpromenad och sedan ladugård igen med kraftfodergiva och tvättning av en spaltbox. Körde även upp fyra ensilagebalar tills i morgon. Skulle skjutsa Svea på dansen ikväll men hon ville inte gå så där försvann min tänkta träning på HB, all världens väg. Nåja, jag får vara glad för att jag får lite vardagsmotion på jobbet.
Det var allt!

3 kommentarer:

Sara sa...

Vad häftigt med bävergnag!

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Ja verkligen en sevärdighet. :)

Filosofie sa...

Nettan och Göran är, och har alltid varit, underbara!