torsdag 27 februari 2014

Vilken rolig dag!

Idag har jag och Fredrik haft en riktig "pysseldag" med alla våra djur. Vi har flyttat om, hämtat hem 20 kalvar från "Nya", strött och utfodrat och även flyttat om där borta. Efter sen lunch hann jag även tvätta en spaltbox och flytta om ytterligare lite medans Fredrik hämtade skittunnan i Stjärneberg (skiten kör han till nya brunnen i Härad). Utfodrade också två ensilagebalar innan jag hämtade Svea på förskolan. Väl hemma slängde jag in en traktorskopa ved som Fredrik hade med sig när han hämtade tunnan. När jag kom upp från källaren "skrek" tre barn i kör: MAT!!!!!! Och eftersom kylskåpet var ganska tomt fick jag åka upp till Görans ladugård och "tjuva" lite mjölk där för att göra riktigt goda pannkakor till barnen. Snacka om riktiga pannkakor, när man tar mjölken i ladugården och hämtar ägg hos hönsen. Okej, jag avslöjar det.....jag åt också två stycken och de var grymt goda :)

 Måste nog säga det att jag har söta barn :)
 
 Och söt man!
 
Så här skönt har djuren i Nya det i natt. Fin-fin halmbädd!



 Fredrik och Svante kom just hem (klockan 21) efter att ha kört lite skit. Känner mig ganska trött men är så nöjd över dagen. Jag har ju sagt det förr men min man och jag är ett bra jobbarpar, allt flyter på som tusan när vi är tillsammans. 
GOD NATT!

2 kommentarer:

Filosofie sa...

Kul att ni får jobba ihop ibland. Jag förstår att du tycker det är roligt. Kram

Anonym sa...

Härligt Karolin Kram fr. Mor