söndag 16 februari 2014

Alla hjärtans dag, Mamma och Gardell och två OS-GULD!

Vilken helg!!!! Den började som "vanligt", fast kanske ännu lite bättre. Var in på "slaktdata" och kollade vad våra tjurar vägde som vi skickade......JÄTTEBRA och mycket!!!! Både Fredrik och jag blev så glad :) Efter ladugård blev det "Sannaträning" så jäkla kul (och till och med spinningen är roligare när det är Sanna som peppar :) När jag kom hem för att äta lunch kom min kära mamma hit. Hon sov över för igår åkte vi på en bussresa till Stockholm för att gå och se Jonas Gardell.
Jag har köpt lite kärlekspresenter till min underbara familj :) Gissa vem som får vad?????
Vackra tulpaner som jag fick utav mor, i min fina vas som jag fick utav fam. Isabelle när jag fyllde 40 (älskar den :)
Mamma och jag gick och åt på en restaurang i Gamla stan innan showen började. Mamma åt lax och jag, hör och häpna, slog till med en oxfilé. Åhhhh, den var fantastiskt god (och dyr) och det kändes helt galet att köpa just oxfilé....men det var helt klart värt pengarna (för det var mamma som betalade, tack :)
Medans vi väntade på bussen gick vi in i storkyrkan och tände ljus, värmde oss och jag lånade toaletten.

Fantastiskt vacker och stor kyrka.
Snygga Svante provar hur det är att ha ring i näsan.

Hur var då Gardell????? Strålande! Så rolig och bra. I ena sekunden drog han skämt (som till och med JAG tyckte var "grova") till att i nästa sekund bli gravallvarlig och börja berätta om alla hans vänner som gick bort i AIDS. Jag vill varmt rekommendera ER att se honom.

Och så dessa OS-framgångar!!!!! Satt i bussen på väg upp till Sthlm och hörde på radion när Kalla körde......hela "bussen" applåderade och hurrade när hon gick över mållinjen. Och jag grät av lycka, som vanligt, blir så jäkla glad, kan ju verkligen förstå allt slit och ALL träning de lägger ner på detta.

Idag såg vi så klart herrarnas stafett och när Nelsson tappar skidan i början blev jag riktigt nervös men GUD så duktiga de är!!!!!! GRATTIS x 1000 000 :)

Tack snälla mamma för helgen, underbart att få vara tillsammans och självklart är det jättekul att träffa pappa också :)

Kramar till alla som vill ha!

6 kommentarer:

Christel sa...

Du kollade väl att det var SVENSK oxfilé du åt?!

Kram C

Anonym sa...

Christel-SJÄLVKLART!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kram K
Tror du mig inte kan du fråga mamma:)

Christel sa...

Jag tror dig :) (Frågan var en liten passning pga fotot jag delade förut på facebook).

Anonym sa...

Såg det nu! Jag delade också :)

Anonym sa...

Vilken härlig helg!! Håller med dig om Sanna hon kan verkligen få en att ge allt man har. Jag var på Jesus Christ i Linköping med kören o jag säger bara Peter Johansson outstanding!!! Riktigt maffigt. Vi ses väl i veckan på nån träning. Kram Annie

Anonym sa...

Tack själv Karolin Underbar o rolig helg Gardell var sååå bra.Fast jag vet ju några som inte skulle tycka det,eller hur?? Tacka hela fam.fr. mig Kramar