måndag 10 februari 2014

Måndag igen!

Idag är det måndag och en ganska fin sådan. Jag har tvättat tjurar i stort sett hela dagen. Svante har varit hemma med förkylning. 

 Igår åkte Svea och jag till Linnéa och Lotta för att Svea skulle få mata deras lilla flasklamm Elsa. Vi hade makalös tur som även fick vara med på en lamning, det är första gången som jag ser det. Alltid ett mirakel när det föds något oavsett om det är djur eller människa.
 Tackan med sina två lammungar.
 Det är då märkligt hur söta lammungar kan vara när tackorna inte är lika söta.

 Kan de vara sötare? Den här hade grymt fin "teckning".

 Här får lilla Elsa smaka "Sveas" flaska.
 Så härligt livet på landet är.
 Igår gick jag Häradsrundan i "vårväder". Fantastiskt skönt!
       Isa och jag på promenad och himlen var så blå och fin.
Nu ska jag duscha, hann nämligen springa bort till HB och köra lite medans Mathilda och Svea var och dansade. Vi hörs!

2 kommentarer:

Sara sa...

Härliga bilder, lite vårkänsla att se lammen. Här har snödropparna kommit fram utmed husväggen. Nu vill jag inte ha något bakslag i vädret utan fram med solen och bort med snön!

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Fram för mer vår, jag håller med! Men det verkar närma sig :)