söndag 23 februari 2014

Snälla säg att det är lördag och barnen är lediga nästa vecka också :)

Har haft en riktigt härlig sportlovsvecka. Inga måsten och krav och det bästa av allt, att få ha familjen runt sig. Även om jag höll på att bli galen igår när Svante och Elis rök ihop "hela tiden", men jag la inte någon större energi på att "gå i mellan" och Fredrik kom ut till mig i köket där jag stod och skalade potatis och frågade om jag var döv, ha, ha, ha. Nåväl, de har trots allt varit ovanligt sams detta lov (harmoniska föräldrar=harmoniska barn?????? he, he, he :D )
 I fredags var jag och hämtade Elis och Axel i Loftahammar och på kvällen käkade vi nötkött från vår egna gård, (bilden ovan). På eftermiddagen var jag med Svea till frissan och hon kan äntligen se igen, då hennes lugg var väldigt lång. Lite fina färger fick hon i håret också :)
 Svea lär lilla kaninen att surfa på "Ajpäden".
 Mina galna djur, katt (syns I granen), kaniner och höns.
 På språng...
 Svea "hittade" en av grabbarnas gamla motorsågar. Hon ville absolut gå ut och hugga ett träd.



 Är det sommar snart?
Denna lapp sitter på vår dörr! Nettan och Göran klistrade upp den när jag fyllde 40....stämmer kanske????

Nu väntar jag på att Fredrik, Svante och Axel ska komma hem och fika. är bra sugen att dra igång lite god söndagsmiddag.....ska nog gå ner och rota i frysen. Kanske återkommer.

Träningen den här veckan har inte varit så mycket. En promenad med Svea i vagnen, gympapass och Sannas Shape up/spinning. Nu blir det "hårdkörning" den kommande veckan.
Kommer även ha grymt mycket att göra i ladugården då vi ska skicka djur på onsdag.....tvätta, tvätta och åter tvätta. Hoppas även kunna dra igång röjsågen igen, nu när det är relativt snöfritt. Har fått i uppdrag att underröja i Härad, KUL!

2 kommentarer:

Filosofie sa...

Du det vore fint med en vecka ledigt. Är så trött hela tiden. Vi tror KE har nattskräck vilket är ganska jobbig eftersom han sätter sig upp i sängen och skriker ett par tre gånger per natt. Kram

Anonym sa...

Låter som mig när jag var typ 5-6 år. Jag låg jämt i ma och pa:s säng efter mardrömmar eller mamma och pappa längtan. Hoppas ni snart får sova, kramar! P.S
Ska jag ta honom någon natt?