onsdag 26 februari 2014

Skadad.....

.....ja, kanske inte så mycket men ändå så pass att jag fick ställa in veckans höjdpunkt "Jennies gympa". Det som har hänt är att jag var och tränade igår. Körde först ett "in shape"-pass, faktiskt jättekul igår, och efter det var det ett "die hard"-pass som gällde. Vi skulle köra sex olika övningar, tex armhävningar, djupa knäböj med hantlar och UTFALL..... (plus tre andra övningar). Dessa skulle upprepas 10 gånger var, i fem rundor.... Efter tre och en halv runda sa det pang i vänster ben, när jag gjorde utfall. Det kändes som om något lossnade i ljumsken och slets sönder ner till knät, skitläskig känsla. Hade inte vansinnigt ont men insåg att det inte var någon idé att göra något mer på det passet:(
Har faktiskt inte så förtvivlat ont idag heller, men hur mycket jag än vill åka och gympa ikväll så inser jag att jag inte bör, för tänk om det skulle bli värre. Har dock kunnat jobba som vanligt men det känns inte bra när jag (haltar) går. 

Hur som helst har vi skickat tjurar idag och jag har tvättat fyra spaltboxar, känns bra (tycker ju att det är så himla roligt också).

 Nyklippt Svea.

 Och idag har det hänt, Fredrik är färdig med Drivaxen. Han (vi) har lagt ut ganska mycket pengar, tid och jobb på den, som tur är, är Bengt glad över det. Nu är det "bara" att tuta och köra. Kranen köpte vi i "Utrike" av min syrras gamla svärfar. Fin va?

 Fredrik provkörde lite "pinnar".
 Min underbara Svea.
Svante och Elis har fullt sjå att uppfostra henne (tycker de). Men de lär henne många dumheter också...

Som sagt...ingen gympa och lite rastlös....men nu har jag ju skrivit här och det är väl bra????? Nu ser jag fram emot veckans andra höjdarpass, Sannas "shape up/spinning på fredag....en helg kan ju inte börja bättre.
Kom och tänka på en sak, är det något särskilt som DU skulle vilja läsa om här på bloggen? En "EFIT" (ett foto i timmen) inlägg, ett inlägg om lantbruket, träning eller kanske någon anekdot från min barndom/ungdom eller bara något annat. Förslag, någon????
Kram å hej!

3 kommentarer:

Filosofie sa...

Tänk om du slet av ett ledband? Beskrivningen låter precis så. Jag gör aldrig utfall eftersom jag känner att det är livsfarligt för mina knän. Men hoppas att det inte är ett ledband och att du snart är bättre! Jag vill ha EFIT! Kram

Anonym sa...

Men borde det inte göra ondare om det är ett ledband?? Jag ska försöka mig på ett EFIT, vardag eller helg, då? Kram syrran!

Filosofie sa...

Ingen aning. Gärna EFIT på en vardag. Kram