söndag 9 mars 2014

Söndag och varmt!

 Tänkte skriva ett litet inlägg innan vi går ut. Var precis ute med lite hushållsrester till höns och kaniner och jisses så varmt det var. Solen verkligen värmde! UNDERBART! Ska nog åka till skogen i Härad idag med, var ju där igår. Vi var och tittade där Emil har gallrat och så grillade vi korv. "Hittade" en gammal skogsväg som var jättefin men lite igenväxt, så den ska jag "ta tag i" senare i veckan. Röjer man den så är det till och med körbar med bil :) Såg även fyra dovhjortar på Siggebodalsgärdet när vi kom med bilen, tre skapligt stora (stånghorn, halvskovel) och en liten spets. Den största av dem hade ganska mycket elstängsel i hornen men det kan han nog leva med.
 Jag och min snäcka :)


 Fredrik visar Svante hur sågen fungerar.....JA; mamma!... utan sågarbyxor och hjälm....
 Svea fikar under tiden.
 Gott med korv och bröd.
 Kul att göra saker ihop :)
 Här går vi på den "hittade" vägen.
 Blommor och citronfjäril var fina vårtecken igår.
Mitt hjärta!

Igår kväll var Nettan och Göran här igen....denna gång på "NÄTdating". Käkade och kollade på Mello. Jag tycker Ace Wilder var bäst! Hade en kul kväll :)

Näe, nu ska jag nog ta med tjejerna (Mathilda och Svea) och gå ut. Hörs!

Inga kommentarer: