söndag 1 juni 2014

Björkö"jobb" och Vråka.

Vilken rolig helg, som dock gick alldeles för fort. Igår var jag ute hos mamma och pappa och hjälpte dem under deras lunchbjudning. Gjorde lite drinktilltugg samt diskade och plockade lite. Jättekul var det och det är så härligt att få vara hos dem, det är ju TYVÄRR alldeles för sällan.
Idag har jag lekt med Svea, skjutsat på Fredrik, gjort middag åt "jobbarna", varit i Vråka (fikat med mor och far), hämtat tuppar hos Anna och nu ska vi grilla dovhjortsytterlår som har legat i marinad ett par dagar. Vädret är underbart och Fredrik har slagit över 40 ha här hemma och lika mycket i B-varp. I morgon ska jag stränglägga och Fredrik pressa, kul!


 Vilket stort rådjurskid vi fick på bild i morse :) Det verkar som getterna fått kid tidigt i år och det är så skönt att slippa se getter springa på vallarna och leta efter sina överkörda kid.
 Mina fina, fina tavlor som jag köpte av Mika Liffner på konstutställningen i Tryserum. Är så jäkla glad över dem och fick tårar i ögonen när jag såg dem för första gången (i torsdags). Det första jag tänkte i morse var: -Idag ska jag hämta mina tavlor :)
 Titta vilken fin kalv som sprang omkring i Hästhagen (hagen heter så) idag. Brun kviga svart-och vitprickig kalv. Den kalven som matta om två år ;)
 Elis och jag på gräsmattan!
 Mina fina vaser jag köpte i Vråka på  Lilla ÅTERBRUKET

Nu mat sen sova :)
GOD NATT!

Inga kommentarer: