måndag 16 juni 2014

Skördefest och poolhäng!

Phu! Är redan trött på "sommarlovet" ;)......gick det en halvtimme idag, när jag var i Liljestad, innan Elis ringde och var arg på Svante, eller om det var tvärtom????.....lätt att "ta tag" i när man är i ladugården, NOT! Blir så frustrerad! Hur ska man göra????? Och hur ska det fungera en hel sommar??? Som "tur var" jobbar Svante ganska mycket så att de inte är tillsammans jämt. Förhoppningsvis så kan jag vara hemma ett par veckor i sommar, så vi kan hitta på något kul tillsammans ;)
********************************
Ja, då var vi (nästan) klara med förstaskörden! Vi har två "SMÅlyckor" (knappt 2 ha) kvar att pressa men det är nästan så det inte räknas ;) Så ikväll myser vi till det lite extra med räkor och grillat :)

 Svea har ju önskat sig en liten pool och idag när jag var på järnaffären passade jag på att köpa en för 75 kronor!!!! Snacka om lycklig tjej! Fredrik hjälper till och agera dusch :)
 Poolbruden Svea :)
 Börjar bli nöjd över altanen med alla blomster, lyktor och solcellslampor. Dock vill jag få bort detta stora bord och ställa dit något mindre. Köpte ju en liten antik "grillvagn" på Hallings i fredags som passar ypperligt här, (visar bild en annan gång).
 Min älskling "firar" skörden.
 Och jag med!

 Poolhäng med "bäbis" (dockan).

Ha en bra måndagskväll!

Inga kommentarer: