onsdag 25 juni 2014

Hoppsan!

Där rann tiden iväg igen! Idag är det onsdag och vet i sjutton om jag kommer ihåg allt som hänt. Nåväl, i lördags (midsommardagen) var vi ute på kanongod lunch hos kära mor och far på Björkö. Hade en härlig och trevlig dag hos dem, där jag även hann hälsa på en snabbis inne hos Sofie, Ulf, Liselotte och Per. Hade vi tänkt på det så skulle vi kunna stannat kvar över natten då vi inte hade något särskilt för oss på kvällen mer än vara hemma (GOTT nog i och för sig :). Ja, ja, väl hemma förberedde jag maten men innan det stack jag och grabbarna ut på lite grisvak även om klockan inte var alls mycket. Vi smög fram till en "åtel" och där fanns det gris (två stycken). Jag sköt på den ena och som vanligt sprang den iväg i fullt sken över gärdet och in i skogen, även om skottet kändes jättebra (låg ner och sköt, på cirka 100 meter). Hem och hämta Isa och släppa på spåret och hon behövde inte gå mer än 20 meter så låg grisen där (perfekt lungskott visade det sig när vi tog ur.) Rolig kväll (min 22:a gris för den som undrar :)

 Så här såg maten ut hemma på midsommar :)
 Här åker vi från Björkö. Fredrik ser lite arg ut :)
 Här bor mamma och pappa, så fint.
 Och här bor Christel och Magnus så fint!

 Morfar "tävlar" bland kobbar och skär, med en annan båt, vi skrattade så vi tjöt.

 Nog för att det är kallt ute men är det verkligen så HÄR kallt?
 Isafisa min lilla grishund!

 En fin gylta blev det!
I veckan som varit har Fredrik och jag kört ihop bal i Nora, Gållösa och Tryserum, så nu är äntligen alla balar där de ska vara. Nästa vecka blir det lite semester tror jag (i alla fall för mig och Svea, grabbarna är ju redan lediga och med Fredrik vet man aldrig :) och då ska vi försöka ta det LUGNT!!!
Det var allt!

2 kommentarer:

Filosofie sa...

Och imorgon blir det utlandet :-) kram

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Och nu är vi hemma efter "festernas fest", så häftigt och så kul att få umgås med mina älskade systrar! KRAM!