söndag 15 juni 2014

Ensilage och student!

I fredags firade vi Rebeckas student i Västervik, en mycket fin tillställning med god mat och trevliga släktingar. Tyvärr glömde jag min kamera....skit också! Hade varit kul att ha lite bilder därifrån. "Tack vare" att det regnade så kunde även Fredrik följa med (annars hade han behövt vara hemma och köra gräs.) Stort LYCKA TILL i framtiden kära Rebecka, du är alltid välkommen hit (som du vet)! Inför Beckas student hade Svea hängt upp sina kläder så "fint" på galgar.



 Nu har jag gjort sommarfint på altanen och planterat många nya blommor! Älskar att hänga här!
 Satan i gatan vilket regn/åskoväder det var i fredags......Ser ut som en insjö på ladugårdsplanen i Liljestad.
 Svea tar kort på Farsan och Morsan!
 Svea ordnade kiosk på altanen :)

 Igår var Nettan barnvakt medans jag åkte till Nora och stränglade. Svante körde pressen och Fredrik slog gräs.
 Det är inte fy skam att få köra denna traktor. Roligt faktiskt även om den stegrar sig när man kör iväg :)

 Här pratar vi RIKTIG "air condition". Igår var det isande vindar så då fick jag ha mycket kläder på mig men idag var det härligt varmt så det gick att köra i bara t-shirt.
 Svante kör för fullt! Tyvärr har han fruktansvärd gräsallergi så hans ögon var totalt genomröda och kliade när vi åkte hemåt.
 Fick ytterligare en kalv i förrgår. Alltid lika härligt!

 Svea hittade en gammal klubba......ganska liten???
 Tur att glassbilen besöker oss ibland.....
 Idag söndag! Fika ihop med Fredrik i Nora.
 Svea och Svante pressade....
 Och jag fortsatte med räffsandet:) Vilka strängar det blir och vad bal. Är uppe i 1100 balar på förstaskörden och än är vi inte färdiga.....

Det var allt!

4 kommentarer:

Hanna sa...

Underbara sommarkänslor.

Anonym sa...

Nu hade jag mycket att läsa ifatt här. Både jobbigt o härligt att leva detta bondeliv tur det regnar ibland så man får vila lite. Skönt med god skörd.
Kram Annie

Anonym sa...

Hanna, kom hit och upplev lite sommar på lantgården :)
Du är alltid välkommen det vet du! Kramar!

Anonym sa...

Annie, visst har det sina sidor det här med lantbruket och det är ju tur att det mestadels är så roligt och att man ÄLSKAR det man gör :) Kram!