tisdag 3 juni 2014

Vilken rolig måndag!

Hej allihopa!
Igår var det en rolig dag! Den började efter att jag lämnat barnen på skola/förskola. Då åkte Connie och jag till G-by för att hämta hem en lånetraktor. Den gick faktiskt ganska bra att köra på vägen men jag fick stanna till några gånger på E22:an där det är enfiligt för att släppa om lite bilar. Väl "hemma" i Liljestad fikade vi och sen satte vi för räfsan och Fredrik åkte till Bidalen för att stränglägga där. Jag åkte hem och skulle sätta mig på kontoret men då ringde F och frågade om jag kunde räfsa i stället så han kunde pressa i Liljestad. Så då åkte jag dit och körde. När jag var färdig fortsatte jag i Härad (fick kalla in både Nettan (som efter ett par timmar skulle på möte) och Mia för att se till Svea på kvällen, tack så mycket!!!!!!!!). Vid 19-tiden kom Connie och han körde det sista som var Siggebodalsgärdet. Jag åkte och hämtade Svea samt tog med fika och plast till Fredrik som pressade i Härad. Det sista jag gjorde innan hemgång (vid 20.30-tiden) var att åka och ge mina kor en saltsten. Väl hemma käkade jag och sedan var det skönt att gå och lägga sig. Fredrik åkte till Björnvarp (efter han kört klart i Härad), då var klockan midnatt och han var inte hemma förens vi 03-tiden (då hade Göran och han kört med varsin press för att det skulle bli regn i dag). 
Tycker inte du också att det låter som en kanondag!????
Enda molnet på himlen är mitt hjärta som slår fruktansvärt i otakt hela tiden, håller på att bli galen (igen)...SKIT!

 Här är det glada damer som kommer i fullt sken när man ropar på dem :)
 Kalv snart? Eller bara fet?
 Ganska sugna på saltsten.
 Vackert det är på gärdena när det är skördat!

 Skrynklig bonde!
 Fin parkering min man gjorde i natt :)
 Mitt fina ekipage igår.....skit att det ska regna nu, vi har bara bärgat 1/3 av skörden.
 SnyggSvante är hos oss på prao idag.

Vackra höns i alla dess färger.
Nu ska jag ut och jobba igen, hej då!

Inga kommentarer: