onsdag 11 januari 2017

Julstädat!!!! (Något sent😉!)

Ja, ni läste rätt! Idag har jag hunnit mycket inomhus då det inte har varit något vidare utvärder. Efter kontorsjobb så började jag städa bort alla onödiga papper och tidningar (på nio kökshyllor med "skräp") och det blev bara tre hyllor kvar med "brahasaker" (tyvärr fylls de på ganska snabbt😬).
Därefter fortsatte jag i köksskåpen med diverse matsaker, sorterade, slängde sådant som inte används på länge och var "sunkigt" (till de få hönsen jag har kvar). När det var klart fortsatte jag i kökslådorna.....svårt att "få till det" men nu vet jag vart "allt" är. Där tänkte jag sluta.....men va fan maten var ju inte färdig (höll på med den under tiden) så då gjorde jag det som jag skjutit upp sedan vi flyttade hit, sorterade, slängde och snyggade till i tre stora underskåp. Känns skönt att gjort denna storstädning, som "normala" människor kanske gör inför jul. Två stora överfulla sopsäckar blev det i alla fall efter min framfart i skåp och hyllor😁 

Hämtade Svea när hon slutade vid 14.00 för idag förstår ni var det en stor dag i hennes liv.....hon visste att hon skulle få sin första riktiga läxa!!! 😁😀😂 Och då var jag "bara tvungen" att komma och hämta henne tidigt så vi kunde göra läxan (det är extra roligt för hon har läsläxan tills nästa tisdag😉). Men
med tanke på att varken Elis eller Svante tyckt det är roligt med läxor gäller det att passa på👍😀
 Lite matbilder från "jullovet". Fläskfil'e och klyftpotatis samt en riktigt god jultallrick☺
 Svea fick nya jobbarkläder och stövlar....som hon passar på att visa upp 😀

Nu har jag suttit och tittat på den här mysfarbrorn, gillar honom skarpt (likaså Lotta Lundgren som var med i samma program). Verkar vara "sköna typer" 😍.

Det gick inte att sova igår kväll heller, alldeles för uppe i varv (tror det är fullmåne på G också) så det blev lika sent som kvällen/natten innan. Ikväll var jag på ett jätteroligt och "tufft" entimmes cirkelpass, (6/60) så vi får väl se.....
Ha det! (Om det är någon som läser??????)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag läser !!!!Så urkass på att formulera svar bara. Skulle behöva en städtant känner jag i mitt kaos hemma. Kram Annie

Anonym sa...

Fullmåne förresten är totalt värdelöst för sömnen här med!