torsdag 26 januari 2017

Mycket att göra!

Jag började min dag som vanligt i Liljestadladugården med att ha ut fyra ensilagebalar. När det var klart tog jag Puman och stora skopan och började häva ut gammalt ensilage som blivit liggande vid foderborden. När de sysslorna var klara drog jag till Stjärneberg och fikade med världens bästa Nettan och Göran. Följde sedan med Göran till lagår'n, han visade mig lite inför eftermiddagen då jag skulle mjölka hos dem.
Åkte sedan hem och körde upp flis till pannan och åkte sedan till Nya för att ha ut en ensilagebal. Därefter stekte jag två ägg och en macka till lunch☺ Åkte åter till Stjärneberg runt 14.00. Gav kalvarna mat och utfodrade, det är några år sedan jag sist "hoppade in" och mjölkade, och 26...TJUGOSEX!!!! år sedan jag började på Stjärneberg men ändå känns allt "som vanligt". Allt gick bra och tiden gick fort😊. Hämtade Svea (lite senare än vanligt), och därefter bar det av till våra djur igen. Hade ut "gröpe" och en ensilagebal. Sen blev det kväller....
 En liten nyfödd kalv som jag fick ge det första målet till.

            Sju mjölk maskiner på!
Det var vackert på himlen över Rånen när jag åkte och hämtade Svea.
Nu är jag rätt trött, så godnatt!

2 kommentarer:

Filosofie sa...

Vilken söt kalv! Och du är söt också :-)
Kram

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Håller med kalven var så söt....jag är inte söt men tack ändå 😊❤
Kram!