måndag 30 januari 2017

Vill ta det lungt på helgerna....


.....nu måste det snart bli ändring på "det här"! Både Fredrik och jag tycker det har varit alldeles för mycket jobb, även på lördagarna och söndagarna. Tänk att "bara" ha ladugårdarna att göra och sedan kunna vara inne och pyssla eller varför inte bara "få sitta ner" och läsa och njuta framför en öppen brasa. Men ALLTID är det något annat som ska göras eller som har gått söner. Jag hoppas att helgen som kommer blir lugn, känner att jag  (vi) behöver det. Ligger efter med så mycket inomhus och jag önskar att jag hade en städerska som kunde hjälpa mig. I helgen har i och för sig Svante hjälpt oss att köra ut djupströbädden i Nya och det var guld värt. Vi brukar inte behöva mocka ut där förens det är tomt på kalvar men i år har vi mer djur än någonsin så det behövdes göra en halvtidsstädning där. Känns väldigt skönt! 
Mitt ena jobb i helgen har bestått utav att tvätta kvigor som vi skickade till Bjursunds slakteri idag!
 Fredagskvällen började vi på Ekbacken. Världens bästa Nettan och Göran fixade som vanligt. Vi var kvar i ett par timmar och det var jättemysigt. Synd bara att inte fler kommer när det anordnas något i byggden. Vi kanske var 15-20 personer men det var ju några fler än förra gången då vi var 12 tror jag. Trevligt är det i alla fall😊
         ❤❤❤Syskonkärlek❤❤❤
 Vår söndagskväll.....fixade i ordning i Nya med utfodring och att strö. Det blev så bra!
 Söt va? Med ett hjärta i pannan❤.
I lördags tände vi en brasa och grillade korv som vi bjöd arbetaren Svante på.

Nåväl, idag är det måndag och det är "bara" att börja om. Som sagt så skickade vi kvigor idag och på onsdag skickar vi tjurar (också de till Bjursunds slakteri.) Dessa herrar började jag tvätta av idag.
 Det kommer bli mycket tvätta den här veckan, för nästa vecka ska 22 tjurar iväg till KLS....Någon som vill komma och hjälpa mig?😃😁

Motionen då? Tyvärr hinner jag inte åka iväg på pass så mycket som jag skulle vilja. Men i fredags och idag blev det en timme powerwalk med hundarna (i underbart väder), alltså 11 och 12.
Ikväll medans Svea dansade "sprang" jag 40 minuter på CT på HB, blev galet svettig (13/60). Så jag får vara rätt nöjd tycker jag 😀
Nu är det snart GOD NATT!

1 kommentar:

Filosofie sa...

Så som du jobbar tror jag att du inte behöver tänka så mycket på träning. Du är så duktig Karro. Kram