tisdag 24 januari 2017

Tillbaka!

Efter en vecka med lite förkylning är jag åter på banan. I lördags jagade vi och vilket väder det var! Solen värmde och fåglarna kvittrade, 21:a januari.  Visst förstår man att det i det långa loppet inte är normalt men för det måste man ju få njuta av vädret.
 Jag fick äran att nerlägga en hyfsat stor vildsvinsgalt i Härad. Emils hund Pyssla jagade först fram ett rådjur till mig men jag tyckte det gick lite för fort så jag avstod att skjuta. När rådjuret passerat tog jag fram komradion och hörde med Fredrik om jag skulle ta hunden, då rådjuret gått ur såten och det var fikadags.......rätt var det är kommer en gris skenandes i nästan samma spår som rådjuret.....vet inte var komradion hamnade men slängde upp bössan och sköt och det gick ju bra. Det var mitt 29:onde vildsvin.
 Hämtade Alice så hon fick prova och spåra fram till där grisen låg. Det gick jättebra och hon var inte rädd.

 På eftermiddagen samlades vi i Grävsätter och grillade korv. Svante och Elis kom också, kolla in Svantes klädsel.....som sagt i slutet av januari.
Idag fick jag hjälp av Emil och Fredrik att få mitt hönshus på plats. Hönorna jag har kvar har inte varit så nöjda av att bara vara inne.

Träningen då?
Igår blev det en timme med hundarna (8) och på kvällen 30 min på crosstrainern (9) på HB medans Svea var på dansen. Bokade mig försent till Tabatan så jag var reserv och fick inte plats 😭.
Idag lyckades jag klämma in ytterligare en timme PW (9) och på kvällen var Svea och jag på easyline en timme, där vi tränade väldigt mycket armar💪👍. (10/60).
God natt!

2 kommentarer:

Filosofie sa...

Bra att hönshuset har fått en inhängnad rastgårdar. Kram

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Men visst är det även om hönsen helst vill vara ute i det fria. Fredrik sköt en räv häromkvällen men jag tror det finns fler i närheten. Kram!