söndag 15 mars 2009

Härlig söndag!

Helgen har varit lugn och fin! Igår var det fixardag på skolan och jag och Elis var där. Vi hade med släpkärra och ved. I och jag bar ner och ut, personalens soffa och soffbord som de inte längre ville ha. Därefter gick vi och satte igång en brasa till korvgrillningen som vi i styrelsen skulle bjuda på. Det var ganska många föräldrar, lärare och barn där men som vanligt var det "samma" föräldrar som det brukar vara. Absolut inget fel i det men synd att inte fler känner att detta är en kul grej och tycker att det är roligt att träffas. Hur som helst, så tror jag att vi som var där är nöjda med det som blev gjort och att korven blev god! På eftermiddagen åkte jag bort med Svante och Elis till Härad där farfar var. Jag fick en guidad tur i "stora huset" och det var kul och det blir jättefint. Efter det åkte jag hem och hoppade in i duschen, som det var översvämning i ,pga stopp i avloppsbrunnen....... Sedan satte vi oss i bilen, Fredrik och jag, ensamt utan barn........och åkte ut till mor och far där vi hade en helmysig kväll. Pappa stod för förrätten, kors i taket, jag trodde inte mina ögon!!!!!! Avokadohalva med räkor, getost, sallad och tomat! Till varmrätt käkade vi fondy, GOTT! Vi åkte hem efter melodifestivalen. Tack mamma och pappa för en toppenrolig kväll!
Eftersom barnen inte var hemma så blev det liiiiiiite sovmorgon, dvs tills den "förbannande" lastmaskinen startade (som vanligt) och kom bort till oss och hämtade ensilage, vilket ALLTID är 08,00. Men det är tydligen bara jag som vaknar av den, Fredrik hade inte hört ett skit....konstigt den låter värre än ett åskoväder. Efter en sen frukost så gick jag och älsklingen en lååååångpromenad. HÄRLIGT! Och det kändes som lite vår i luften. Vi gick genom skogen uppe i Rotdalen, där är jättemysigt att gå. Vi hittade flera granar med granbarkborrar i och på bilden nedanför studerar Fredrik de små liven. Det var både stora och små larver och sega skalbaggar som dock kvicknade till när jag höll dem i handen och de kände värmen från handflatan.
När vi kom in så tog vi oss varsin Mac Fredde (bilden nedanför).......Detta är lyxvarianten med bacon och ägg också! Sedan åkte Fredrik på flygkurs och det blev ännu tystare i huset.....
Barnen var med farmor och farfar till Norrköping på "Pettson och Findus", Elis fick biljetter av dem i födelsedagspresent. Jag låg på sängen och läste när jag tittade ut och såg att solen lös så fantastiskt ute att jag bara var tvungen att gå ut en sväng till.

Fick tag i N som också hängde med ut en sväng till. Hon hade också gått tidigare idag. Duktiga vi!
Har faktiskt fått ihop över 15000 steg idag och det gör mig nöjd! Nu ska jag gå och lägga barnen sen ska jag göra mig lite te och bara mysa och vänta på Fredrik. Blir nog att titta på Beck när han kommer hem. Ha en skön kväll ni också, mina läsare, vilka ni nu är!?????????


2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, jag är ju en trogen läsare i alla fall! Kram N

Anonym sa...

Ja det är härligt att veta att Du och Mia finns här! Kram tillbaka!