måndag 9 mars 2009

Låååångpromenad!

Efter ha varit inne hela dagen, med undantag för en tur ut till hönsen och en sväng bort till verkstaden, så kom jag äntligen ut på en promenix. Det var tänkt att jag "bara" skulle gå en liten sväng med tanke på att jag inte har gått på så länge, pga hostan, men det blev ganska mycket längre! Kom i väg ganska sent, vid 17,15 och kom inte hem förrens 18,45. Det var jätteskönt!!!
Även om jag var så hungrig när jag kom hem att jag var yr i huvudet. Nu har jag ätit lite och känner mig nöjd!
La en höna på ägg idag och jag hoppas att hon vill ligga kvar nu, femton ägg blev det under henne, 13 grön/turkosa och två vita, spännande!
Måste även ta och könsbestämma kaninen för är det en hona så ska jag para henne till sommaren, tänkte jag. Någon som så fall är intresserad av kaninungar???????
NU ska jag gå och duscha och sen krypa ner under något täcke någonstans......Mmmmmm!

Måste bara berätta om en helknäpp sak jag kom att tänka på när jag åkte knapplift i Sälen. Fick en doft i näsan som påminde om: när en häst tuggar hö och det kommer lite "dräggel" ur mungipan på hästen, kom då på att det är nog en av de "godaste" lukter som finns. Knäppt, ja, jag vet! Man kan ju undra vad det var som fick mig att tänka på den doften och vad det var i närheten som luktade så. Ha,ha,ha!
Nu är det dusch.........!

1 kommentar:

Anonym sa...

Halloj!
Ja,visst är det underligt med vissa lukter!
Vilka underbara fjäll-bilder,det kom ett sug i magen av längtan! Härligt att höra att det var en lyckad weekend.
Ja,nu börjar ju kvällarna bli längre,så det gynnar ju oss,inga unanflykter p.g.a mörker.(det har väl inte skrämmt oss,men det är ju trevligare i ljus!).
Ses ikväll.
Mia