måndag 9 mars 2009

Hemma!

Kom hem igår kväll efter en rolig "arbetsweekend" i Stöten. Vädret har varit "bra", dvs. ingen sol, lite dimmigt men annars bra skidväder. Som jag skrev tidigare så fick jag tag i ett par pjäxor och dessa köpte jag loss för 500 kronor! YES! Nu är det (vad) problemet ur världen och jag kan åka till fjällen fortsättningsvis utan ångest.
Det snöade HELA vägen hem igår och vi fick ta det ganska lugnt, skönt att ha en bil som är fyrhjulsdriven och staBIL, ha,ha! Vi har hunnit med att "konferera" på kvällarna då vi har gått i genom det som kommer att hända inför sommaren. På Ekön är det mer än MYCKET och det kommer bli massor av jobb. Nackdelen med en sån här resa är att man äter tre gånger så mycket än o man vore hemma. Jag är fortfarande mätt och bara jag tänker på mat så vänder det sig i magen på mig. Så här "nyttig" mat har vi käkat; Torsdag-Frukost, fika med macka (på en mack), grillspätt med pommes (i strut:-) och potatissallad, på ett världshus, fika med massor av kakor (jag som är ett kakmonster) när vi kom upp, pizza på pizzeria på kvällen................ Fredag, näeee jag orkar inte skriva allt men kan säga att det blev hamburgaretallrik, två gånger, fika, tacobuffé, grillbuffé och STORA och goda frukostar...........................JA, vågen visar "katastrofsiffror!!!!! Trodde du något annat efter detta frosseri.

Nu måste jag ändå fixa lite käk till grabbarna, kusin K är här och snart kommer I och hennes barn hit ( vi ska käka tillsammans) och Fredrik jobbar i G:s verkstad, så det blir "storkok".
Kanske skriver mer sen.......och JA, jag måste ut och gå i eftermiddag!

Inga kommentarer: