måndag 30 mars 2009

Jag ser ljuset Jonatan!

Detta är vad Fredrik och Göran har fixat med i ett par dagar: reparation av en gammal traktor....åhhh, vad roligt! Först plockade de bort hytten sen klöv de traktorn på mitten och plockade bort någon "inälva" som inte fungerade. Nu har det lagat "inälvan" (om det var hjärtat?) och sen satte de ihop "skiten" igen och nu fungerar den. Visst är de duktiga som kan fixa så svåra saker men mest imponerad är jag utav hur de kan tycka det är roligt!!!! Fredrik blir en annan människa när han får vara i verkstaden och "pula" (till det bättre alltså, dvs han blir gladare och mår bättre!) och då är det ju värt att låta honom gå dit fast att jag vill att vi ska fixa och dona i trädgården, med växthus och trädgårdsland. Men det kan vi ju göra senare......kanske nästa helg! Hoppas nu på att "mekarna" ska ta sig ann min gamla bil. Det borde ju inte vara några som helst problem med tanke på vad de gjorde med traktorn!!!! Denna supermorot låg i morotspåsen och jag fick nästan en chock när jag såg den. Den är ju hur stor som helst, har faktiskt aldrig sett någon större...
För att lyxa till min tillvaro lite så var Mia här och demade för "Rosen Serien" i lördags. Vi fick prova massor av härliga krämer och kurer och ansiktet var jättelent efteråt. Känner att jag vill unna mig lite bra varor, jag kostar aldrig på mig själv något men nu har jag verkligen gjort det och det är jag glad för.

Vi fick alla en ansiktsmask som Mia målade oss med. Mmmmmm, det syns väl att jag njuter??
Christel och Becka blev så här fina.

Trots att jag bjöd mängder med folk så var det "bara" min trogna granne N med dotter och Christel med tjejerna som kunde komma. Kan bara säga -synd om er som inte kunde komma, vi hade jättetrevligt! Här är en bild på Rebecka och Mikaela med fina ansikten.Idag har jag telefontjänst, jobbar hemifrån och svarar i campingtelefonen som är kopplad hit. När jag är färdig med det ska jag se till att komma ut och gå en stund och det ska bli härligt med tanke på att "jag ser ljuset".....solen skiner och det är TIO plusgrader ute. GOTT!



1 kommentar:

Anonym sa...

Nu som först såg jag din kommentar! Jamen absolut kan vi byta ägg vartefter.

Angelica