tisdag 3 mars 2009

OJ!

Oj, vad dagarna springer iväg (ja, jag har skrivit det förrut!) och jag skriver sällan känns det som. Vad har hänt sen sist då? Jo, jag har varit på bio i söndags och igår var jag på ett seminarie/kurs i Kalmar.
Är så glad, för vi, jag och I, var på bio och såg "män som hatar kvinnor" och den var jättebra!
Ärligt talat har jag aldrig läst en bok och sen sett filmen och varit nöjd men nu var jag det verkligen. Både I och jag var överlyckliga när vi gick ut från bion att det mesta var som i boken. Självklart var det mycket (om Millenium) som inte var med men i huvudstoryn var väldigt likt som det är i boken. Det var i och för sig kanske ganska bra att det var ett år sen jag läste boken för då har man glömt smådetaljer, som man inte behöver sitta och vara irriterad över att det inte är med. Personerna, platserna ( slottet som är med på filmen, där har jag varit och jagat dovhjort:-) och scenerna över huvud taget, var precis som jag hade tänkt mig! Ser med spänning fram i mot de andra filmerna!!!!

Som sagt så var jag i Kalmar igår. Det var en kurs som handlar om "egenkontroll av restaurangkök" (enkelt förklarat) och det är meningen att jag ska sköta det sen ute på Ekön.

Tjohhoooo! Antagligen är Sofies lägenhet såld nu, vilken lättnad! Det känns skönt för oss alla!

Nu har jag och resten av familjen käkat Taccos och jag är mätt som en plätt..................

Är det någon som har sett Svantes mattebok och skrivbok så är ni välkomna att höra av er, kan inte begripa var de har tagit vägen.....här hemma verkar de inte vara i alla fall.
Blä vilket trist inlägg (som vanligt) men så är det ibland.

Inga kommentarer: