onsdag 25 mars 2009

Våffeldagen!

I dag när jag drog upp rullgardinen så fullkomligt strålade solen in genom fönstret. HÄRLIGT! Fast tydligen har det varit minus tio grader inatt men vad gör det bara det inte snöar eller regnar. Fick ett litet ryck och började städa både toaletten och sovrummet, välbehövligt! Vid klockan tio var vi nerbjudna till Mia och barnen på våfflor. Först gick vi en liten promenad och sen gräddade vi våfflor och drack kaffe, gott! Tack så mycket för trevligt sällskap och gott fika!
När vi kom hem så lagade jag mat till Fredrik men jag var inte så hungrig (efter TRE!!!!! våfflor) men de andra åt med god aptit. Fortsatte sen städning och vikning av tvätt, det känns skönt när allt är på plats. Svante följde med Fredrik till skogen och jag slappade lite på soffan sen. Vid fyra tiden kom Svante hem och då gick vi ut en sväng, grabbarna lekte i det vattenfyllda diket och jag städade i källaren.
Vid femtiden kom älsklingen hem och då passade jag på att gå ut och gå. Var ute och gick en timme, gud så skönt det var. Såg sjutton rådjur och det är positivt tycker jag, rådjursstammen kanske är på väg uppåt igen, man kan ju alltid hoppas!
Nu har jag ätit kvällsmat och ska snart lägga barnen. Sen kanske Fredrik och jag hinner se någon DVD-film innan läggdags.
Man kan sammanfatta denna dag som MYCKET bättre än igår.........och kanske finns det hopp om en vår trots allt!?

Inga kommentarer: