torsdag 19 mars 2009

Torsdag!

Skulle ha åkt till Ekön idag men sen frågade min gulliga man om jag kunde skjutsa honom till Loftahammar för att hämta skördaren. Ska ju jobba i morgon och på lördag så jag tänkte att det var helt okej. Vi tog med oss en släpkärra att lägga kedjorna på så att han slapp ha dem på när han körde på asfalten. Han hade lite dåligt med diesel så han fick åka in på macken och tanka, gissa om det såg kul ut. Tog en bild men det går tydligen inte att föra över några bilder till bloggen idag så jag får försöka en annan gång.
Jag sprang in på "Petterssons" och handlade, blodpudding och bacon till lunch....jag tycker det är så gott! Käkade när han kom hem och insåg då att klockan var lite för mycket för att hinna ut till Ekön, jag hade sagt till Mic att vi skulle komma ut en sväng. Fredrik skulle nämligen åka på flygkurs vid tre.
Istället slog vi huvudet av sex ungtuppar (de som var kycklingar i höstas.) De har precis blivit könsmogna så de har gått jätteilla åt hönorna, vilket innebär att hönorna inte törs äta eller vara ute när det kommer galna tuppar från alla håll för gruppvåldtäkt. Vi sparade en, så nu har vi tre tuppar och det är mer normalt.
När jag hämtade barnen stötte vi ihop med I och hennes barn och då ville Svante och Elis med dem hem och så gjorde de det. Detta innebar att jag var ensam hemma.....gick in och tänkte använda alla fina ansiktskrämer som jag hade fått av Mia men tänkte om och gick ut igen och gick en promenad runt Härad istället. Fick tack vare det ihop över 16 000 steg idag. BRA!!!!
Hämtade barnen sen och när de hade gått och lagt sig smörjde jag in ansiktet och fixade, åh, vad skönt och välbehövligt det var. Tack så mycket Mia!!!!!!!
Nu sitter jag här med lent ansikte och väntar på min älskling...............som vanligt!

Inga kommentarer: