torsdag 16 april 2009

Härlig påsk med mycket mat!

Det blev som sagt en härlig påsk med mycket mat och trevligt sällskap. På onsdagen var vi uppe hos N o G och där var även "de i affären" som är ett härligt gäng, både stora och små. Vi åt jättegod påskbuffé och pratade och skrattade mycket.
Torsdagen tillbringade vi på hemmaplan och även fredagen men då hade vi I och D här på mat. Vi åt inbakad kassler till middag och kladdkaka till efterrätt.....MUMS!
Lördagen blev det Björkö (som jag redan skrivit om) och på söndagen var vi nerbjudna till Mia och Andreas. Där bjöds det på jättegott tilltugg innan maten och fantastiskt god lax med pressad potatis och smarrig räksås.....återigen.....MUMS! Till efterrätt (som vi verkligen inte behövt för jag var proppmätt!) så bjöds det på denna fina cheesekake (stavas det så?).....mätt, mättare, mättast= JAG! Tack för en mycket trevlig påsk alla våra kära vänner! Vi har inte bara suttit inne och ätit i påsk utan även planterat och fixat i växthuset, som nu äntligen börjar likna just ett växthus! Har planterat och sått och tvättat alla rutor utom de i taket (når inte upp!). Såg idag att rädissorna och rocculan har börjat titta upp...YES!
Denna bild har jag "lånat" från Ulf och den visar vår härliga paus uppe på berget på Björkö. Vi som syns är Isa (hund), Ulf, jag, Becka, mamma (njuter för fullt), pappa och Fredrik.

Nu ska jag snart dricka te (ska först lägga barnen) men jag tror jag väntar in Fredrik först. Han är med pappa till Åtvidaberg på studiebesök på ett sågverk och jag hoppas att han snart är hemma!
När jag åkte förbi Härad idag såg jag att de släppt ut några kor där, förklara för mig VARFÖR jag fortfarande bryr mig och varför jag fortfarande längtar efter "mina" kor (som jag aldrig kommer att få ha). Drömmer mig genast bort.....lukten av en nyfödd kalv (torr naturligtvis), i ansiktet, runt ögat, att få borra in näsan där och bara lukta....Mmmmmmm! Det är så jag börjar gråta när jag tänker på det..........................................................................................................................................!


2 kommentarer:

Mia sa...

Go´kväll!
Tack själva! Alltid lika trevligt tillsammans med Er!
Ja,vi får väl peppa varann nu efter påsk,men va fasen,man måste ju unna sig go´saker(ibland) iallafall!
Kram vännen!

Karolin sa...

Klart att man måste få unna sig lite gott ibland! Men du vet...den där vikten gör sig ALLTID påmind!
Kram K.